מעכבי COX-2 אינם גורמים לאורטיקריה

מחקר חדש מגלה שמעכבי האנזים Cyclooxygenase-2 (COX-2) אינם גורמים לאורטיקריה בחולים הסובלים מאורטיקריה כרונית אידיופטית (CIU) ומרגישות ל-  nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs).

החוקרים ציינו ש-NSAIDs גורמים לאורטיקריה ע”י עיכוב האנזים COX. כמו כן הם הוסיפו שמחקרים קודמים מראים שמעכבים ספציפים של COX-2 נמצאו בטוחים לשימוש בחולים הסובלים מאסטמה בגלל טיפול באספירין, עובדה המצביעה על העיכוב של COX-1 כמנגנון המעורר את התקף האסטמה בחולים אלה.

במחקר השתתפו 36 חולים הסובלים מ-CIU שעברו מבחן תגר עם 500 מ”ג אספירין ואח”כ קיבלו או מעכבי COX-2 או פלאצבו.

החוקרים סיפרו שבהשוואה לקבוצת בקרה של אנשים בריאים בחולי ה-CIU  נצפתה הפרשה גדולה יותר בשתן של leukotriene E4 (LTE4).

מתוך כלל הנבדקים 18 פיתחו תגובה עורית לתגר האספירין, בקרב חולים אלו נמצא שרמות ה-LTE4 בשתן היו גבוהות יותר מאשר באלו שלא הגיבו לתגר וכן נמצאה קורלציה בין הרמות הללו לחומרת ומשך האורטיקריה.

בקרב החולים שסבלו מאורטיקריה בתגובה לתגר האספירין מתן של Rofecoxib (Vioxx) במינון עד 37.5 מ”ג או של celecoxib (celcox,celebra) עד 300 מ”ג לא עורר אורטיקריה.

לאחר סיום המחקר קיבלו 7 מהחולים הרגישים לאספירין מנה של 500 מ”ג של naproxen sodium כבקרה חיובית ומתוכם 5 הגיבו באורטיקריה ובהעלאת רמות ה-LTE4.

החוקרים סיכמו שהטיפול ב-COX-2 בטוח לשימוש בחולי CIU הרגישים לאספירין. “הרגישות ל-NSAIDs בחולים אלו קשורה בייצור עודף של לויקוטריאנים ושל האנזים טריפטאז המעידים על אקטיבציה של תאי המסט” הם הוסיפו.

Arch Dermatol. 2003;139:1577-1582

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה