משפחה

מעקב סונוגרפי ארוך טווח של incomplete stent apposition בחולים עם sirolimus-eluting stents

במחקר זה נבדקו ממצאים ארוכי טווח בכלי הדם בעקבות incomplete stent apposition (ISA) בחולים עםsirolimus-eluting stents (SES) בעזרת אולטראסאונד תוך כלי (intravascular ultrasound- IVUS). 13 החולים שנבדקו עברו בדיקת IVUS לאחר 6 חודשים או שנה ושוב לאחר 12 חודשים נוספים.

במעקב הראשון נמצאו 22 אתרי ISA; בחולה אחד שלושה וב- 7 חולים שני אתרים נפרדים. במעקב השני החולה עם שלושה אתרים פיתח מפרצת (aneurysm). מלבד זאת לא אותרו אתרי ISA חדשים. למעשה, 4 אתרי ISA שנצפו במעקב הראשון לא הופיעו בשני.

בהשוואת שתי הבדיקות לא נראה הבדל משמעותי בשטח ה- external elasticmembraneובשטח פלאק שמאחורי הסטנט. היפרפלזיה של האינטימה היתה מינימלית בשתי הבדיקות.

בדיקות IVUS סדרתיות הראו כי יתכן שהמפרצת שהתגלתה היתה תהליך ישן שנחשף עקב התפרקות חומר תרומבוטי שבתוכו. המפרצת טופלה בהצלחה על-ידי הכנסת סטנט מכוסה.

מלבד מקרה המפרצת, קטע כלי הדם הסמוך לסטנטים לא השתנה משמעותית בגודלו במעקב השני ושטח ISA ממוצע גם-כן לא השתנה משמעותית. בנוסף, ההיפרפלזיה הזניחה שהאינטימה עברה מראה כי השפעת ה- SES בדיכוי נדידה וגדילה של רקמת אינטימה אינה מופרעת על-ידי ה- ISA. כיוון שה- ISA לא היה קשור בבעיות אחרות, לא נראה כי ישנו צורך בתיקון מכאני של מקרים אלו, מסכמים החוקרים.

Circulation 2003;108:2747-2750

לידיעה ב- TCTMD

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה