משפחה

מטופלים עם סוכרת מסוג 2 המטופלים באינסולין לוקים באירועי היפוגליקמיה בשכיחות גבוהה יותר מכפי שהעריכו בעבר

אירועים של היפוגליקמיה במטופלים עם סוכרת מסוג 2 המקבלים טיפול באינסולין עשויים להיות שכיחים יותר ממה שסברו בעבר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש.

שכיחות אירועי היפוגליקמיה ידועה כנמוכה במטופלים עם סוכרת מסוג 2 בהשוואה לסוכרת מסוג 1. עם זאת, הדגשת הצורך באיזון גליקמי קפדני בשנים האחרונות גרמה לטיפול באינסולין בשלבים מוקדמים יותר של המחלה ולתוכניות טיפול אינטנסיביות יותר במטופלים עם סוכרת מסוג 2, מגמה שעלולה להגביר את הסיכון להיפוגליקמיה.

מחקר זה בוחן באופן רטרוספקטיבי את שכיחות אירועי ההיפוגליקמיה בקבוצה מגוונת של מטופלים עם סוכרת מסוג 2.

215 מטופלים נכללו במחקר, גילם הממוצע היה 68 שנים. עבור כל אחר מהם נקבעו על-פי ראיון מספר האירועים ההיפוגליקמיים בשנה שעברה. כל המטופלים שנכללו במחקר טופלו לפחות שנה ב-2 זריקות או יותר אינסולין ליום.

73% מהמטופלים חוו שפחות אירוע אחד של היפוגליקמיה מאז הלו בטיפול. 15% חוו סכום כולל של 60 אירועים של היפוגליקמיה חמורה בשנה האחרונה, כלומר שיעור של כ-0.28 אירועים לשנת חיים עבור כל הקבוצה.

שכיחות אירועים של היפוגליקמיה חמורה עלתה עם הגיל ומשך מחלת הסוכרת. בנוסף לכך, ב-13 מטופלים שנמצא שאינם מודעים להיפוגליקמיה היה שיעור גבוה פי-9 להיפוגליקמיה חמורה ולתסמינים נוירולוגיים, כדוגמת בלבול וישנוניות. בשאר המטופלים התסמינים האוטונומיים, כדוגמת הזעה ורעד, היו שכיחים יותר.

תוצאות מחקר זה מעידות שאמנם היפוגליקמיה פחות שכיחה במטופלים עם סוכרת מסוג 2 בהשוואה לסוג1, אך שכיחות אירועים אילו גבוהה מכפי שהעריכו בעבר.


Diabet Med 2003 Dec;20:12:1016-21

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה