להנקה אין השפעה על לחץ הדם שיופיע בבגרות

חוקרים בריטיים שערכו בדיקה מטה-אנליטית מוצאים כי הזנה בחלב-אם בתקופת הינקות איננה משפיעה על לחץ דם בגיל מבוגר יותר.  

החוקרים ביצעו חיפוש של נתונים מדעיים ומצאו 339 מחקרים שעוסקים בבדיקת השפעת הזנה בחלב-אם על לחץ הדם מאוחר יותר בחיים, בהשוואה להזנה בפורמולה מוכנה של מזון תינוקות. מתוכם בחרו החוקרים את 29 המחקרים שענו לקריטריונים שהוצבו: תיעוד לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי בזמנים שונים לאורך החיים בנבדקים שהוזנו באופן בלעדי בחלב-אם ובנבדקים שהוזנו במזון תינוקות בלבד.  

ההשפעה הכללית שנמדדה היא הורדה בשיעור של 1.10mm Hg בלחץ הדם הסיסטולי בנבדקים שהוזנו בהנקה בהשוואה לנבדקים שהואכלו בפורמולה, בזמן ההגעה לבגרות שהוגדרה כהגעה לגיל 16 שנים. להזנה בהנקה לא היתה שום השפעה בעלת משמעות על לחץ הדם הדיאסטולי.  

כותבי המאמר מדווחים כי נמצאה שונות רבה בקרב ממצאי המחקרים השונים, וכי המחקרים שבוצעו בנבדקים רבים יותר הראו השפעה פחותה יותר של היניקה על לחץ הדם. במאמר נכתב כי לדעת כותביו דעה קדומה של עורכי המחקרים עשויה להסביר באופן חלקי את לחץ הדם הסיסטולי הממוצע הנמוך שנצפה במשתתפים שהוזנו באמצעות הנקה כשהיו תינוקות.  

העדר השפעת סוג המזון שניתן לתינוק על לחץ הדם הופיע הן לפני שנת 1980, אז הופחתה באופן משמעותי תכולת הנתרן בפורמולה למזון תינוקות, והן לאחריה.

BMJ 2003;327:1189-1192.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה