טיפול חרום למניעת הריון בטוח לשימוש בנערות

חוקרים מדווחים כי טיפול חרום למניעות הריון נמצא בטוח לשימוש ונסבל היטב בקרב נערות בגיל העשרה, שבהן טרם נבדק בעבר.

כותבת המחקר מסבירה כי בכל המבוגרות נמצא בעבר הטיפול בטוח לשימוש.

החוקרים ערכו שני ניסויים בכדי לבדוק את הבטיחות ואת הפרמקוקינטיקה של טיפול החרום למניעת הריון ב-levonorgestrel, (המשווק בישראל בשם Postinor-2).

החוקרת מסבירה כי לפני שיווק התרופה בשנת 1999 היא נבדקה במחקרים שנערכו על-ידי ארגון הבריאות העולמי בנשים מעל גיל 18 בלבד. 

לדברי החוקרת לא היו כל נתונים לגבי השימוש בנערות צעירות. עם זאת, היא מציינת, רבות מהן יכולות למצוא תועלת בשימוש בשל השיעור הגבוה של הריונות לא רצויים בגילאים אלה.

החוקרת מציינת כי באופן כללי ה-FDA שם דגש רב על מציאת נתונים לגבי שימוש בתרופות בילדים ובבני נוער. לדעתה, ישנה חשיבות שאיננה פחותה מכך בבדיקת השימוש בתכשיר למניעת הריון באוכלוסיה זו.

המחקר נערך ב-55 נערות בגיל העשרה בגילאי 13-16 שנים שלא היו בהריון והוריהן אשרו את השתתפותן במחקר.

לנערות ניתנו 0.75 מ”ג במתן אורלי והן הורו לקחת את הטבליה השניה כ-12 שעות לאחר מכן. החוקרים אספו גם דגימות דם מ-22 מהמשתתפות במשך זמן של עד 3 ימים אחרי לקיחת הגלולה, והשוו את התוצאות לאלו שנמצאו בנבדקות המבוגרות בעבר. הם לקחו דגימות פלסמה בזמנים של 0, 0.5, 1.0, 1.25, 1.5, 1.75, 2, 4, 8, 12, 24, ו-72 שעות ממתן הטיפול.

החוקרת מדווחת כי 98% מהנערות השתמשו בטיפול כהלכה והמחזור החודשי שלהן חזר לסדרו תוך אותו פרק זמן שנמדד בנשים מבוגרות.

למרות שהנערות דיווחו על יותר תופעות לוואי כמו בחילה, סחרחורת, עייפות וכאב ראש מאלו שנמצאו במחקר שנערך בעבר בנשים מבוגרות, ההבדל נעלם כאשר התוצאה הושוותה לאוכלוסיה המבוגרת מחצי העולם המערבי. לא דווחו כל תופעות לוואי חמורות בעקבות הטיפול.

בדיקת הפרמקוקינטיקה העלתה כי פינוי התרופה ממערכות הגוף מהיר יותר בנערות מאשר בנשים המבוגרות. החוקרת מדווחת כי במבוגרות החשיפה היתה גדולה יותר שכן בנערות הפינוי היה מהיר יותר. היא מסבירה את השוני על-ידי התרומה של המתבגרות הלטיניות שבהן נמדד פינוי כללי גבוה יותר מהפלסמה.

החוקרת מוסיפה כי ההסבר לכך עשוי להיות קשירה מופחתת לחלבונים או הפחתה בזמינות הביולוגית. כשהבדיקה ממיינת את המשתתפות על-פי מוצא אתני ומשקל גוף ההבדל בין הנערות והנשים המבוגרות איננו משמעותי.

החוקרת מסבירה כי במינון בו ניתנת התרופה לא נראה כי ההבדל ישפיע על היעילות. לדבריה, קשה להאמין כי ימצא שוני קליני משמעותי משום שטיפול החרום למניעת הריון נרשם בכמות רבה של levonorgestrel. 

חוקר נוסף מציין כי מעודד לגלות שנערות יכולות לקבל טיפול חרום למניעת הריון ללא תופעות לוואי. לדבריו ההנחה היתה כי הן יחוו תופעות לוואי רבות יותר.

לידיעה במדסקייפ  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה