עליה ניכרת בשימוש ב-Brachytherapy לטיפול בסרטן הערמונית

על-פי דיווח שפורסם לאחורנה אחוז הגברים עם סרטן הערמונית המוקדם שטופלו ב-brachytherapy עלה מ-5% ל-36% בין השנים 1994 ל-1999 בארצות הברית.

החוקרים מציגים מסקנה זו מניתוח נתונים לגבי השימוש ב-brachytherapy בקרב 36,000 גברים שאובחנו עם סרטן הערמונית.

החוקרים מציינים כי הדיווח הנוכחי הינו הראשון מסוגו המתאר בפירוט את התהליכים הקשורים ב-brachytherapy בבלוטת הערמונית בטיפול בסרטן ערמונית מקומי.

המחקר מוצא כי יותר משליש מהחולים טופלו באמצעות brachytherapy. אולם – לפחות מחצית מחולים אלה טופלו גם באמצעות external beam radiotherapy. החולים שטופלו ב-brachytherapy בלבד היו בסיכון נמוך יותר של המחלה מאשר אלה שקיבלו טיפול משולב (p=0.0037).

החוקרים מדווחים כי בהשוואה לקבוצת החולים שקיבלו external beam radiotherapy בלבד, החולים שטופלו ב-brachytherapy היו  באופן משמעותי צעירים יותר, בעלי רמות נמוכות יותר של PSA לפני הטיפול, והשתייכו לקבוצה שהפרוגנוזה הראשונית שלה מעודדת יותר. בניגוד לכך טיפול במניעת אנדרוגן ניתן במידה דומה לשתי הקבוצות.  

מבחינת האיזוטיפ המועדף  iodine-125 שימש ב-59% מהגברים שטופלו ב-brachytherapy בקצב מינון נמוך, ו-palladium-103 שימש בכל היתר. iodine-125 שימש יותר בחולים שקיבלו טיפול ב-brachytherapy בלבד, ואילו palladium-103 שימש יותר בגברים שקיבלו טיפול משולב גם ב-external beam radiotherapy.  

מן התוצאות עולה כי השימוש ב-brachytherapy בבלוטת הערמונית עלה באופן ניכר בשנים האחרונות. החוקרים מציינים כי יהיה מעניין לגלות האם שינוי זה יוביל לתוצאות טובות יותר בטיפול במחלה.

Cancer 2003;98:1987-1994.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה