משפחה

שילוב של ריבווירין ופגאינטרפרון יעיל ובטוח לטיפול בהפטיטיס C כרונית

מחקר חדש שנערך במספר מרכזים רפואיים בצרפת הראה שטיפול בריבווירין (rebetol) בשילוב עם peginterferon-alfa-2a למשך 22 שבועות הביא לתוצאות טובות יותר מבחינת תגובת הוירוס- sustained virological response (SVR בהשוואה לטיפול ב- peginterferon לבד.

עפ”י החוקרים טיפול ממושך בריבווירין כרוך בתופעות לוואי רבות ועלותו גבוהה.

במחקר פרוספקטיבי זה נבדקו 526 חולים עם אבחנה של HCV, הוכחה היסטולוגית להפטיטיס כרונית, רמות ALT מוגברות בדם בקביעות ושבודד מדמם RNA של הוירוס. הגיל הממוצע שלהם היה 46.3 והמשקל הממוצע 70.7 ק”ג. 8.8% מתוכם סבלו משחמת הכבד.

כל החולים קיבלו peginterferon alfa-2a (40KD) במינון 180 מיקרוגרם לשבוע ובנוסף לכך ריבווירין במינון 800 מ”ג לשבוע. משך הטיפול היה 24 שבועות.

העדר RNA של הוירוס לאחר 24 שבועות טיפול נחשב כתגובה לטיפול ונמצא ב- 70% מהחולים.

החולים שהגיבו לטיפול חולקו באמצעות רנדומיזציה לקבוצה שהמשיכה לקבל את אותו טיפול ולקבוצה שקיבלה רק את ה- peginterferon alfa-2a למשך 22 שבועות נוספים.

החולים נבדקו לאחר 72 שבועות ונמצא שבקבוצה שקיבלה את הטיפול המשולב ב- 69.3% היתה תגובה ממושכת לטיפול (SVR) ואילו בקבוצה שקיבלה רק peginterferon שיעור התגובה היה 53.4%.

מבחינת תופעות הלוואי בקבוצת הטיפול המשולב דווחה לפחות תופעת לוואי אחת ב- 53.1% מהחולים ואילו בקבוצה שקיבלה מונותרפיה 41.6%.

החוקרים כתבו ש-HCV מגנוטיפ 1 מצריך טיפול באמצעות אינטרפרון וריבווירין למשך 48 שבועות לפחות על מנת למנוע חזרה או התפרצות של הוירוס. “הפסקת הטיפול בריבווירין עשויה לשפר את היכולת של החולים לסבול את הטיפול ולכן יש לזהות את אלו שישמרו על תגובה טובה לטיפול (SVR) גם לאחר המעבר לטיפול בתרופה יחידה” הם סיכמו.

AASLD 54th Annual Meeting. Presented Oct. 27, 2003

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה