משפחה

הצלחת מכבי טבעי הודגשה היום בכנס הרביעי של הרפואה המשולבת שעסק בבריאות האישה בראי הרפואה המשלימה

היום התקיים בכפר המכביה הכנס הרביעי של הרפואה המשולבת, אשר עסק בטיפולים של הרפואה המשלימה בטיפוח בריאות האישה. 

על פי המספר הרב של הנוכחים, ניראה שהתחום והנושא מעוררים עניין רב בקרב רופאים ומטפלים.

את הכנס יזמה וארגנה ד”ר ליאורה שכטר, המנהלת הרפואית של  מכבי טבעי. בדברי הברכה  של הגב’ שרה דורון , יו”ר הנהלת מכבי, ציינה והדגישה דורון את ההצלחה הגדולה לה זוכה הרפואה המשלימה במכבי. הצלחה זו, הודתה דורון, הייתה בניגוד למה שהיא עצמה האמינה, ויש לזקוף אותה בעיקר להתמדה ולנחישות של ד”ר שכטר. 

המפנה וה”התרוממות” של התחום במכבי, ובכלל, לדעת דורון חלו כאשר הגדרת התחום השתנתה מרפואה אלטרנטיבית לרפואה משלימה.

פרופ’ פיינרו, המנהל הרפואי של מכבי סיפר בדברי הפתיחה כיצד לפני שנים לא רבות, הרעיון של הכנסת קורס בתחום הרפואה הטבעית לביה”ס לרפואה התקבל בהתנגדות עזה תוך השמעת ביטויים כמו “צלם בהיכל”. כיום, ניתן כמעט לאמר שקיים קונצנזוס שלרפואה הטבעית יש מקום על יד הרפואה הקונבנציונלית, כעוד כלי וחלופת טיפול משלימה. פיינרו אף עדכן כי בקרוב יוקם איגוד מקצועי מטעם הר”י בתחום הרפואה הטבעית, דבר שהוא , לדבריו אולי השיא של קבלת הקונצנזוס בלב ליבה הר”י המייצגת את הרפואה השמרנית והמקובלת.

פיינרו הוסיף שהביקורת שעדיין קיימת על הרפואה הטבעית היא העדר המחקר הקליני הרציני המאפשר קיום רפואה על בסיס עובדות (EBM ) שהיא כיום ערך בסיסי ברפואה הקונבנציונלית. לכן, לנסיונות במסגרת מכבי טבעי לקיים גם מחקרים בסטנדטים מקובלים יש חשיבות עצומה.

פרופ’ לסינג, יו”ר האיגוד הגינקולוגי הדגיש גם את השילוב והההשלמה. הוא קרא להמשך דיאלוג ושותפות בין הרפואה הטבעית והרגילה, ולשיתוף אשר בסופו של דבר ישפר את איכות הטיפול. גם הוא ציין שהמודל של מכבי טבעי, פעילות של רפואה משלימה במסגרת שירותי בריאות ובכפיפות והתאמה עם ההנהלה הרפואית הוא המודל הנכון והמוצלח.

בהרצאת הפתיחה הדגישה ד”ר שכטר את החשיבות של הכרת התחומים והנושאים של רפואה טבעית ע”י הרופא הקונבנציונלי. הגישה שהייתה נפוצה עד לאחרונה לפיה הרופא הקונבנציונלי מגיב לשאלות המטופלות באשר לטיפולים טבעיים שונים בתשובות מהסוג של “לא מכיר” , “זה לא רציני” , “לא מבין בזה” אינה יכולה עוד להתקיים בעידן המודרני שבו קהל המטופלות חשוף למידע רב (ובהרבה מקרים לא מדוייק ואפילו מטעה) על אפשרויות טיפול טבעיות. לרופא המטפל צריכה להיות הכרה וגישה לנושא מכיוון שהוא נתפס על ידי המטופלות כגורם מוסמך ואובייקטיבי.

בהמשך היום הובאו הרצאות שעסקו בשיטות ריפוי וטיפול במגוון של תחומים גינקולוגיים:  פוריות, מתחים נפשיים, רחם שרירני, גינקולוגיה אונקולוגית, כאבי גב בהריון, גיל המעבר, דליפת שתן ועוד.

בלטה וריגשה במיוחד הרצאתו של פרופ’ פישמן מבי”ח מאיר אשר תיאר את הפעילות המיוחדת שנעשית במחלקתו בה משולבים בכפיפה אחת טיפולי כימותרפיים קשים יחד עם רפלקסולוגיה. המסר שלו היה ברור: הטיפולים הללו אינם משנים את מהלך מחלת הסרטן, ואינם גורמים לנס רפואי, אך הם בהחלט משפרים את איכות החיים של המטופלות ואת הרגשתן הכללית. וזה, כידוע, במיוחד בגידולים סרטניים אגרסיביים – הרבה…

ולא רק הרצאות תיאורטיות ופורנטליות היו ביום זה: כל מי שרצה להתנסות בטיפולי שיאצו, רפלקסולוגיה ועוד יכול היה להתרווח על אחת מספות הטיפולים ולהנות מטיפול של מדריכי ביה”ס “מירב”.

e-Med סיקרה את האירוע ואנו נביא בקרוב סיקור שיכלול את מירב ההרצאות להן ניתן יהיה להאזין ולצפות בו זמנית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה