חיסון כנגד סרטן השד יכול להשרות חסינות ארוכת טווח

חיסון כנגד סרטן השד יכול להשרות חסינות לטווח ארוך, כך לפי מחקר שהוצג בכינוס ה-89 של ה- American College of Surgeons.

החיסון, המכוון כנגד פפטיד E75 של גן ה-HER2/neu הנמצא בשליש מחולות סרטן השד, השרה תגובה חיסונית טובה ב-12 מתוך 14 חולות בסיכון גבוה.

המחקר נערך ע”י Craig Shriver מנהל ה- Clinical Breast Care Project במרכז הרפואי וולטר ריד שבוושינגטון. במחקר השתתפו 39 חולות סרטן שד שהיו ללא עדות לשארית מחלה לאחר שעברו טיפול ניתוחי, הקרנות או כימותרפיה, אולם סווגו כבעלות סיכוי גבוה לחזרה לאחר שנתגלו אצלן קשריות לימפה נגועות. ב-14 מתוכן הגידול ביטא את פפטיד ה-E75, ואלו קיבלו 6חיסונים כל אחת, שכללו את פפטיד ה-E75 ו- GM-CSF, במינונים של 100, 500 או 1000 מיקרו-גרם. שאר 20 הנשים שימשו כקבוצת ביקורת.

עדויות לפעילות חיסונית מוגברת בחולות שחוסנו כללו עלייה ברמות תאי T חיוביים ל-CD8, ותאים מפרישי אינטרפרון גמא הספציפים ל-E75 בדם ההיקפי. רעילות מדרגה II נרשמה בשתיים מהחולות.

מתוך ה-14 שחוסנו 12 פיתחו תגובה חיסונית משמעותית. באף אחת מחולות אלו לא ארעה חזרה של הגידול לאורך תקופת מעקב ממוצעת של 18 חודשים. בחולות כאלו שיעור החזרה הצפוי הינו 40%-30% לאורך 5 שנים. בשתי הנשים שחוסנו אך לא פיתחו תגובה חיסונית נרשמה חזרה של הגידול לאחר זמן ממוצע של 10 חודשים, משך ארוך משנמדד בקבוצת הביקורת, וארוך מהממוצע בנשים עם מחלה דומה. בקבוצת הביקורת נרשמה חזרה של המחלה בשלוש מתוך ה-20, תוך ממוצע של 6 חודשים.

החוקרים אומרים כי בעקבות תוצאותיו המעודדות של מחקר זה, הם עורכים מחקר הבודק את יעילות החיסון בנשים ללא קשריות נגועות, הנמצאות בסיכון נמוך יותר לחזרת המחלה.

J Am Coll Surg. 2003;197:s81-s82

לידיעה במדסקייפ.

American College of Surgeons 89th Clinical Congress

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה