משפחה

טיפול ניתוחי בדום נשימה בשינה פותר גם את בעיית הרטבת הלילה של ילדים

טיפול התערבותי, אדנוטונסילקטומיה , המיועד לילדים עם הפסקת נשימה בשינה, עשוי לסייע גם בטיפול בהרטבות לילה במרבית הילדים הסובלים משתי ההפרעות. כך עולה ממחקר שבוצע בארגנטינה ודווח בכנס ה-33 של איגוד רפואת הילדים שם.

החוקרים טוענים שקיים קשר בין הרטבות לילה ודום נשימה בלילה (OSA ), למרות שהמכנזים של ההפרעות אינו ברור.

ב-30 ילדים בגילאים 3-9 הסובלים מ- OSA שאושר במבחן ברוילט, 43% מהם סבלו גם מהרטבת לילה. בין 37 ילדים אם מצב OSA לא ודאי, שיעור הרטבת הלילה היה 30%. מדד הברוילט נמצא בשימוש לצורך איבחון קליני של ילדים עם OSA כאשר פוליסומנוגרפיה, שהוא שיטת האיבחון הסטנדרטית, אינה ניתנת לביצוע.

לאחר ש-24 ילדים עברו אדנוטונסילקטומיה לצורך טיפול בהפרעת ה- OSA שלהם, מצאו החוקרים שהניתוח השיג גם הפסקת תופעת הרטבת הלילה בקרב 88% מהילדים שסבלו מכך. בקרב הילדים שהיו חשודים בלבד ב- OSA השיג הניתוח הפסקת הרטבה של 50% מהילדים שסבלו מכך.

במקרים שבהם הטיפול היה מוצלח, ההרטבה נעלמה במהלך 30 יום מהניתוח. לטענת החוקרים, מרבית רופאי הילדים אינם מקשרים בין תופעת הרטבת הלילה לבעיית ה- OSA , ונחירה, שהיא סימפטום נפוץ של OSA מיוחס כתופעה נורמלית לרוב. מכיוון שכ-10% מהילדים הנוחרים סובלים מ- OSA ראוי לשים לב לקשר האפשרי בין התופעות.

בקרב מבוגרים OSA נמצא כקשור להשתנה מוגברת בלילה. הקשר בין OSA להרטבת לילה הוא ביטוי של אותה תופעה בקרב ילדים, סבורים החוקרים.

מחקר זה הוא הראשון המוכיח שטיפול יעיל ב-OSA אף פתר בשיעור גבוה את בעיית הרטבת הלילה. תוצאות אלה עשויות אולי לתמוך בגישה ששמירת לחץ אוויר חיובי (CPAP ) עשוייה להיות אפקטיבית גם לפתרון של הרטבת לילה… בכנס תארו החוקרים שני מקרים של ילדים שסבלו מ- OSA והרטבת לילה אשר טופלו על ידי CPAP . לרוע המזל, אחד הילדים דחה את המסיכה בלילה אחד, ובאותו לילה אכן הוא הרטיב את מיטתו…

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה