תוספת ברזל בשנת החיים הראשונה מועילה לתינוקות בריאים הנולדים במועד

 

תינוקות בריאים הנולדים ללא חסר בברזל מפיקים תועלת מתוספת ברזל, כך עולה מתוצאות מחקר התערבותי שפורסם בגיליון אוקטובר של Pediatrics.

ברזל חיוני לתפקודים רבים של מערכת העצבים המרכזית, אך לא ברור האם קיים קשר סיבתי בין מחסור בברזל בשלבים מוקדמים לבין בעיות התנהגותיות/התפתחותיות בהמשך, מציינים החוקרים מאוניברסיטת מישיגן.

במחקר זה נכללו תינוקות בריאים שנולדו במועד ללא אנמיה של חוסר ברזל. בגיל 6 חודשים הם הוקצו אקראית לקבלת טיפול בתוספת ברזל במינון גבוה,  מינון נמוך וללא תוספת ברזל. בגיל 12 חודשים שכיחות האנמיה של חוסר ברזל והתפקוד ההתנהגותי וההתפתחותי לא נבדלו בין הקבוצות שקיבלו מינון גבוה או נמוך של ברזל, לכן קבוצות אלו אוחדו לקבוצה אחת שכללה 1,123 תינוקות שטופלו בברזל בהשוואה לקבוצה של 534 תינוקות שלא קיבלו תוסף מזון זה.

בגיל 12 חודשים, אנמיה של חוסר ברזל נמצאה בכ-3% מקבוצה שטופלה בברזל וב-22.6% מהקבוצה שלא קיבלה תוספת. למרות שהתוצאות הכלליות של מבחנים מנטליים ומוטוריים היו דומים בשתי הקבוצות, נמצאו הבדלים במספר מבחנים ספציפיים שבחנו תפקוד מוטורי, תהליכים קוגניטיביים והבדלים התנהגותיים בין הקבוצות.

תינוקות שלא קיבלו תוספת ברזל עיבדו מידע לאט יותר, בהשוואה לתינוקות שקבלו תוספת, הראו אפקט פחות חיובי ויצרו פחות קשר עם הסביבה. כמו כן, הם ויתרו על צעצועים בפחות התנגדות, והיה קשה יותר להרגיע אותם בעזרת מילים וחפצים. בהשוואה לתינוקות שקבלו תוספת ברזל הם זחלו מעט מאוחר יותר.

לסיכום, תינוקות בריאים שנולדו במועד מפיקים תועלת התפתחותית והתנהגותית מקבלת תוספת ברזל בשנת חייהם הראשונה, כותבים החוקרים. תוצאות המחקר מעידות כי תינוקות שלא קיבלו תוספת מגיבים באופן פחות חיובי לסביבתם הפיזית והחברתית.

Pediatrics 2003;112:846-854

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה