משפחה

דיווחים ראשונים של תוצאות גירוי עמוק של היפותלמת המוח כטיפול בכאבי ראש כרוניים

גירוי  עמוק של היפותלמת המוח כטיפול בכאב ראש עקשני תואר לראשונה בשני מחקרים קטנים בשנת 2001 ונמצא יעיל בשיחרור והפחתת כאב במרבית המטופלים. עם זאת מטופל אחד מת כתוצאה מדימום במוח לאחר 4 שעות של ניתוח ההשתלה.

מוות דווח גם בניסוי ב-5 מטופלים בבלגיה, כאשר בשאר הקבוצה לא היתה עדות לכל סיבוכים אחרים, ואף הושג שיחרור מלא מכאב ב-3 חולים, והפחתה של 90% בעוצמת ושכיחות כאבי הראש בחולה הרביעי.

במצב המוצא של המחקר, גירוי של ניטרוגליצרין עורר התקף אצל 3 מטופלים, אך לאחר חודש אחד, מבחן גירוי זה לא עורר התקף באף אחד מהארבעה שטופלו.

שיטת טיפול זו עשוייה להוות אופציה טיפולית, אך יש לזכור שהיא אינה נעימה. השימוש במחלת הפרקינסון בשיטה זו קשור לסיבוכים של 1% עד 2% בלבד. ד”ר ונדנהידס שהציג את הנושא בכנס הכאב הבינלאומי ה-11 שהתקיים ברומא,  ציין שבמרכז הרפואי שלו בוצעה פרוצדורה זו בקרב 30 מטופלים ללא אירועי דימום במוח.

חוקרים אחרים שהשתתפו בכנס ציינו שמבחן תגובת הניטרוגליצרין המדווח כאן הוא מעניין ביותר. ד”ר בוסון טען שבמרפאתו טופלו בשיטה זו 14 חולים הסובלים מכאבי ראש כרוניים בהצלחה וללא כל תופעות לואי. כמו כן, חולים אלא לא נזקקו לכל טיפול תרופתי נוסף לאחר ביצוע הפרוצדורה.

לדיווח ב- docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה