צריכת גבינה מביאה להצטברות עצם טובה יותר בנערות

עידוד נערות לפני גיל ההתבגרות לאכול גבינה, עדיף על לייעץ להן לצרוך תוספות של סידן על מנת לשפר את צריכת הסידן שלהן, כך על פי מחקר חדש. בילדים, בנוסף לכך  שיהיה קל יותר לשכנעם לצרוך גבינה מאשר לגרום להם לקחת מינון יומי של סידן, החוקרים מציעים כי צריכת גבינה מתעלה על טבליות הסידן .  נערות בגיל העשרה לא שותות מספיק חלב כפי שנהגו לעשות, אומרים החוקרים, ומאחר שאלו השנים שבן מתהווה העצם, חשוב לקבוע כיצד מקורות אחרים של סידן , כולל תוספי מזון, משפיעים על הצטברות העצם. 

  מחקר רנדומאלי ומבוקר פלצבו של 149 בנות בפינלנד נערך במשך תקופה של  24 חודשים על מנת לבדוק צריכת גבינה בהשוואה לטבליות סידן ,בקשר להצטברות העצם. המטופלות חולקו רנדומאלית לאחת מ-3 קבוצות. בקבוצה הראשונה 38 נערות קיבלו נתחים מדודים של גבינה (100 גרם ליום); הקבוצה השניה של 75 קיבלה 2 טבליות של קלציום קרבונט של 500 מ”ג כל אחת כל יום; הקבוצה השלישית שכללה 75 בנות קיבלה טבליות פלצבו. המטופלות קיבלו אפשרות בחירה בין גבינה לבנה עדינה או גבינת צ’דר. הגבינות היו מסוג 16% שומן, הנחשב כדל שומן בפינלנד. 

  הבנות היו בנות 10-12 שנים, והקבוצות  היו עם מאפיינים דומים בתחילת המחקר, כולל צריכת סידן ממוצעת של 600 מ”ג ליום, רמה שנמצאת מתחת לרמה היומית המומלצת.  מסת עצם, מסת רקמות רזות, ושומן נמדדו כולם בתחילת המחקר וכעבור 24 חודשים. במהלך תקופת המחקר, רב הבנות התמידו בטיפול היומי. התאמות נעשו בניתוח הסופי  על מנת לפצות על הגדילה הצפויה של הבנות.

לאחר שנתיים , עם תום המחקר, לא היו הבדלים משמעותיים בין 3 הקבוצות  בשומן או במסת הרקמות הרזות,  אך  בקבוצת הבנות שצרכה גבינה נראתה עליה גדולה יותר במסת העצם הכללית לאחר שהותאמה מהירות המטורציה, ההבשלה.   הסידן שבגבינה נראה  כנספג בצורה טובה יותר, יכול להיות בגלל רמת החלבון הגבוהה בגבינה, אומרים החוקרים, או עקב ספיגה מוגברת של סידן שנגרמת בגלל ה-caseinphosphopeptides  שנמצאים בגבינה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה