משפחה

מגנטים במדרסי נעליים יעילים בהפחתת כאבים אך… לא יותר מפלצבו

מגנטים המשולבים בתוך רפידה במדרסי נעליים אינם יעילים יותר ממדרסים לא ממוגנטים, בריפוי והקלה בכאבים הנגרמים מכף הרגל. כך עולה מתןך מחקר המתפרסם החודש ב- JAMA .

למרות שמספר מחקרים מצאו שמגנט דו קוטבי מסוגל להקל על מקורות כאב שונים, נראה שבכל המחקרים הללו היו פגמים מתודולוגיים. כך טוענים מחברי המאמר ב- JAMA .

חוקרים עקבו אחר מבוגרים שסבלו מכאבי רגליים למשך של 30 יום לפחות, לתקופה של כ- 7 חודשים. המשתתפים סבלו מכאבים בדרגה 3 (לפי סולם 1-10 ) של VAS .

כל הבדיקות הגופניות בוצעו על ידי החוקרים על 82 משתתפים שחולקו לשתי קבוצות: טיפול פעיל עם מגנט משולב במדרס הנעל, וקבוצת ביקורת. הנבדקים אף חתמו על הצהרה שתמנע מבעדם לבצע בדיקה כדי לזהות אם הנעל מכילה מגנט או רק דמוי מגנט.

הנבדקים חוייבו לנעול את הנעליים עם המגנט/דמי מגנט לפחות 4 שעות ביום, ו-4 ימים בשבוע, למשך 8 שבועות בסה”כ. נמדדו תוצאות VAS, תגובה לטיפול ותופעות לואי.

החוקרים לא מצאו הבדל משמעותי או סטטיסטי בין השיפור בשתי הקבוצות. היה שיפור בממוצע ה- VAS בשתי הקבוצות: 1.3 בקבוצת הבקרה, ו- 1.5 בקבוצת הטיפול הפעיל.

ממוצע ה- VAS באשר לכאבי כף רגל בבוקר היו 6.9 לקבוצת הבקרה, ו- 7.2 לקבוצה הפעילה. החוקרים מעירים שהמגנט לא הביא לשיפור נוסף בהקלה.

מסקנתם היא שמטופלים המאמינים שמגנט בכף הרגל יסייע להם בהפחתת כאבים אכך יחושו הקלה בעקבות שימוש במגנט או דמוי מגנט…

JAMA. 2003;290:1474-1478

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה