MET מהווה גורם חזוי לתמותה קרדיאלית, בעיקר אצל נשים

תוצאות מחקר עדכני המתפרסם בחודש זה ב- Circulation מלמדות על כך שיכולת ירודה של ביצוע תרגילים גופניים מהווה גורם חיזוי למוות, בקרב נשים סימפטומטיות, יותר מאשר בקרב גברים.

החוקרים בדקו אם קיים מיתאם בין יכולת ירודה לביצוע תרגילים גופניים לבין סיכון גבוה למוות על ידי מעקב אחר 5,721 נשים סימפטומטיות שביצעו בדיקות לראשונה ב- 1992. נאספו נתונים כמו רקע משפחתי, סימפטומים, תוצאות בדיקות מאמץ ו- ECG . יכולת גופנית נמדדה על ידי הערכת שווה ערך מטבולי (MET  – metabolic equivalents  ) .

מדד הה- MET  הבסיסי היה 8.0 . בקרב הנבדקים שמתו מדד הה- MET היה משמעותית נמוך יותר – 6.2 בלבד, לעומת מדד גבוה מ-8.0 בקרב השורדים. 

ככל שמדד ה- MET היה גבוה יותר הסיכון לתמותה היה נמוך יותר. מדדים גבוהים מ-8 הושגו על ידי 22% בלבד מאלו שנפטרו לעומת 50% מאלה ששרדו.

כל תוספת נקודה של MET הביאה להפחתה בסיכון לתמותה של 17%.

הסיכון לתמותה של בעלי MET בטווח של 5-8 היה גבוה יותר פי 1.9 לעומת בעלי MET מעל 8, ובהתאמה, סיכון של פי 3.1 לתמותה בקרב בעלי MET מתחת ל-5 .

החוקרים מאמינים שלתוצאות השלכות מעשיות על ההנחיות לאיבחון וטיפול. להערכתם בדיקת ה- MET צריכה להיות חלק סטנדרטי במסגרת הערכת הסיכון הקרדיאלי.

Circulation 2003;108.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה