התקן תוך רחמי לאחר טיפול ניתוחי עשוי להפחית את החזרה של דיסמנוריאה במטופלות עם אנדומטריוזיס סימפטומטי

 

התקן תוך-רחמי המשחרר levonorgestrel לאחר ניתוח לטיפול ב-Endometriosis סימפטומטית מפחית את הסיכון בטווח בינוני לחזרה של דיסמנוריאה בינונית עד קשה, כך עולה מתוצאות מחקר ראשוני שהתפרסם בגיליון אוגוסט של Fertility and Sterility.

ניתוח לפרוסקופי הוא לעיתים קרובות טיפול הבחירה באנדומטריוזיס סימפטומטית, אך תוצאות הניתוח אינם תמיד משביעות רצון ויש שכיחות גבוהה של חזרה של הכאב. 

במחקר השתתפו 40 נשים שעברו ניתוח לפרוסקופי בשל אנדומטריוזיס סימפטומטי, לא מעונינות בהריון, ודיווחו על דיסמנוריאה מגבילה במשך לפחות 6 חודשים. 20 נשים טופלו בהתקן תוך רחמי לאחר הניתוח ו-20 טופלו בניתוח בלבד.

שנה לאחר הניתוח, המטופלות התבקשו למלא שאלונים במטרה למדוד את חומרת הדיסמנוריאה, דיספריאוניה עמוקה, וכאבי אגן שלא בזמן הווסת. כמו כן דירגו הנשים גם את שביעות רצונן מהטיפול.

דיסמנוריאה בינונית עד קשה נשנתה ב-10% מהנשים בקבוצת ההתקן ו-45% בקבוצת הניתוח-בלבד. כלומר ירידה של כ-35% בסיכון לחזרת הדיסמנוריאה. 75% מהמטופלות בהתקן ו-50% מקבוצת הטיפול הרגיל היו שבעות רצון מהטיפול.

טיפול בהתקן ימנע חזרת הסימפטומים שנה לאחר הניתוח באישה אחת מכל שלוש מטופלות, עם ירידה בסיכון היחסי של 78%. טיפול זה הינו בטוח, יעיל ונוח ועשוי לסייע במניעת הישנות של המחלה בטווח הארוך, מסכמים החוקרים.

Fertil Steril. 2003;80:305-309

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה