תוצאת אנגיופלסטיה בסוכרתיים מושפעת מהגן להפטוגלובין

 

האלל Hp2 של הגן ל- haptoglobinקשור בתופעות שליליות בחולי סוכרת אחרי PTCA, כך עולה ממחקרם של חוקרים מהטכניון בראשותו של ד”ר אנדרו לוי שפורסם גיליון ספטמבר של Diabetes Care

הסיכון לתוצאות שליליות של PTCA בסוכרתיים הומוזיגוטיים ל-Hp1 נמצא דומה לסיכון באנשים לא סוכרתיים, מציין ד”ר לוי. הגן Hp1קשור בהגנה אנטי-אוקסידנטית טובה יותר בסוכרתיים.

החוקרים בחנו את גנוטיפ Hp ב-935 סוכרתיים שעברו טיפול ב-PTCA בין השנים 1996 ו-2000. שכיחות אוטם בשריר הלב במהלך שנת מעקב אחת הייתה 0% במטופלים עם Hp1-1, 4.7% במטופלים עם Hp2-1ו-8.4% באלו עם Hp2-2, הבדלים שהיו מובהקים סטטיסטית.

כאמור, לא היה הבדל משמעותי בסיכון בהשוואה בין סוכרתיים הומוזיגוטיים ל-Hp1 למטופלים לא-סוכרתיים. הכללת הגנוטיפ ל- Hpבשיקולים הטיפוליים בסוכרתיים עם מחלת לב כלילית עשוי להפחית את התחלואה, התמותה וכן המחיר עבור מטופלים אלו.

באותו גיליון פרסמו ד”ר לוי ועמיתיו מחקר פרוספקטיבי שבחן את שיעורי אירועי לב חמורים מקרב מטופלים סוכרתיים במשך 30 יום לאחר אוטם בשריר הלב. שיעור התמותה, הישנות האוטם וצורך ברה-וסקולריזציה היה 11% עבור Hp 1-1, 51% עבור Hp 2-1 ו-55% במטופלים עם 2-2. גם ניתוח לפי מספר משתנים נמצא שסוג ה-Hp מנבא באופן משמעותי סטטיסטית את תוצאת האירוע.

הממצאים משני מחקרים אלו מהווים עדות לתועלת בשימוש בסוג ה- Hpלהערכת הסיכון וקביעת מדיניות הטיפול בחולים סוכרתיים.

לידיעה במדסקייפ

Diabetes Care2003:26;2628-2631,2699

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה