משפחה

indapamide בשחרור-מושהה מוריד את לחץ הדם בחולים סוכרתיים עם יתר לחץ דם

 

indapamide בשחרור-מושהה מוריד את לחץ הדם בחולים סוכרתיים עם יתר לחץ דם, ללא השפעה על מטבוליזם הגלוקוז או השפעות בלתי-רצויות אחרות, מדווחים חוקרים טיוואנים בגיליון אוגוסט של ה-American Journal of Hypertension.

החוקרים מציינים ש- thiazide diureticsהם תרופות נפוצות להורדת לחץ דם, אך הם עלולים לשנות את פרופיל השומנים ולהשפיע על איזון הגלוקוז. אינדפמיד, נגזרת של תיאזיד פותח על מנת להפחית השפעות אלו.

על מנת לבחון את יעילות הטיפול באינדפמיד בשחרור מושהה, החוקרים חילקו אקראית 64 מטופלים עם סוכרת מסוג 2 ויתר לחץ דם קל עד בינוני לטיפול ב-1.5 מ”ג אינדפמיד או פלצבו.

במהלך 3 חודשי הטיפול, לחץ הדם ירד מממוצע של כ-155 מ”מ כספית לכ-135 מ”מ כספית בקבוצת הטיפול באינדפמיד. לא נמדד שינוי בקבוצת הפלצבו. יתרה מזאת, במדידה אמבולטורית במשך 24 שעות נמצא שממוצע לחץ הדם הסיסטולי בשעות היום ירד מ-149 ל135.7 מ”מ כספית וכן נרשמה ירידה בערך החציון של הלחץ העורקי מ-109 מ”מ כספית ל-98.7 בקבוצת הטיפול באינדפמיד.

לא נמצא שינוי במגוון רחב של פרמטרים ביוכימיים כולל הרמות בסרום של נתרן, קריאטינין, גלוקוז בצום ורגישות לאינסולין. לכן מסכמים החוקרים שהשימוש באינדפמיד הוא יעיל ובטוח בחולי סוכרת מסוג 2 עם יתר לחץ דם.

לידיעה במדסקייפ

Am J Hypertens 2003;16:623-628

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה