Zoledronic Acid מפחית סיבוכים סקלטליים של גידולים מוצקים

 

Zoledronic acid (Zomera) מפחית את הסיבוכים הסקלטליים במטופלים עם גידולים מוצקים, כך עולה ממחקר phase III אקראי, כפול-סמויות ומבוקר-פלצבו שפורסם ב-15 באוגוסט ב-Journal of Clinical Oncology.

במחקר השתתפו 773 מטופלים עם גרורות לעצמות מסרטן ריאות או גידולים מוצקים, מלבד גידולי שד וערמונית. הם חולקו אקראית לקבלת zoledronic acid (4 מ”ג או 8 מ”ג שבהמשך הופחת ל-4 מ”ג) או פלצבו כל שלושה חודשים למשך 9 חודשים, במקביל לטיפול האנטי-נאופלסטי.

סיבוך סקלטלי הוגדר כשבר פתולוגי, שבר דחיסה בעמוד השדרה,רדיותרפיה לעצם או טיפול ניתוחי בעצם. אירוע אחד לפחות התרחש ב-44% מקבוצת הפלצבו, 38% מקבוצת הטיפול ב-4 מ”ג zoledronic acid ו-35% במטופלים שקיבלו 8/4 מ”ג zoledronic acid, ההבדל היה משמעותי סטטיסטית רק עבור הקבוצה שקיבלה מינון גבוה של התרופה.

חציון הזמן עד להופעת סיבוך סקלטלי ראשון היה 230 יום עבור הקבוצה שטופלה ב-4 מ”ג zoledronic acid, לעומת 163 יום עבור קבוצת הפלצבו, הבדל שהיה משמעותי סטטיסטית.

למרות שהטיפול ב- zoledronic acidנסבל היטב, המחברים מציינים שמינון של 8 מ”ג היה קשור בשכיחות גבוה יותר של פגיעה כלייתית, ולכן אין להשתמש בו. תופעות הלוואי השכיחות בכל הקבוצות היו כאבי עצמות, בחילות, הקאות ואנמיה.

החוקרים מסכמים שתוצאות מחקר זה תומכות בהרחבת השימוש ב- zoledronic acidכטיפול בחולים עם גידולים מוצקים וגרורות בעצמות.

לידיעה במדסקייפ

J Clin Oncol 2003;21:3150-3157

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה