בחלק מהגברים עודף משקל קשור בסיכון מופחת לסרטן הערמונית

בתנאים מסויימים, הסיכון לסרטן הערמונית נמוך יותר בגברים עם BMI גבוה לעומת אלו עם BMI נמוך, כך עולה מדיווח שהתפרסם ב-Journal of the National Cancer Institute ב-20 באוגוסט.

“הקשר בין ה-BMI לסיכון לסרטן הערמונית עשוי להיות מורכב, משום שהשמנת יתר קשורה בגורמים הורמונליים שונים, ומשום שהשפעת ה-BMI עשויה להשתנות כאשר מדובר בסרטן תורשתי או ספורדי”, מציינים ד”ר Edward Giovannucci ועמיתיו מהבי”ס לבריאות הציבור בהרווארד, בוסטון.

בהסתמך על נתונים מה-Health Professionals Follow-Up Study, בחנו החוקרים האם ה-BMI קשור בסיכון לסרטן ערמונית תורשתי או ספורדי. במחקר נכללו 2896 מטופלים עם סרטן הערמונית.

גברים עם BMI גבוה מ-30 היו בסיכון נמוך לפתח סרטן הערמונית לעומת אלו עם BMI בין 23 ל-25. עם זאת, קשר זה נמצא משמעותי סטטיסטית רק בגברים מתחת לגיל 60 וכאשר היה סיפור משפחתי של סרטן הערמונית.

כמו כן מצאו החוקרים יחס הפוך בין היקף המותן לסיכון לסרטן הערמונית בגברים צעירים (p = 0.08) ובאלו עם סיפור משפחתי של סרטן הערמונית (p = 0.003). קשר חלש, לא משמעותי סטטיסטית, נמצא בין ה-BMI לסרטן ערמונית ספורדי.

משום שהשמנת יתר קשורה בריכוז נמוך של טסטוסטרון בדם, תוצאות המחקר מרמזות שיתכן שאנדרוגנים משחקים תפקיד מרכזי יותר בסרטן הערמונית המופיע בגיל מוקדם או סרטן ערמונית תורשתי מאשר בצורה הספורדית של המחלה.

לידיעה במדסקייפ

J Natl Cancer Inst 2003;95:1240-1244

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה