חשד כי רופא מרדים מסורוקה הדביק חולים בדלקת כבד מסוג C

בכתבה שפורסמה היום באתר “הארץ”, מדווח על המקרה החמור שהתרחש בבית חולים סורוקה, בו ככל הנראה הדביק רופא מרדים, שהיה מכור לסמים ונשא של דלקת נגיפית בכבד, מטופלים, על ידי שימוש במחטים משותפות בהזרקת חומרי ההרדמה להם ולו. שלשום תושאל הרופא, ד”ר פונטוס, במשטרה, שהחשד המרכזי נגדו הוא הפצת מחלה, עם סעיפי משנה של שימוש בסמים, אחזקתם בכמות מסחרית וגניבתם מהמעביד. הרופא מכחיש שהזריק לעצמו סמים במזרקים שבהם השתמש להזרקת סמי ההרדמה למטופלים.

עד עתה נתגלו 7 מקרים של חולים שעברו טיפול שבהרדמה השתתף ד”ר פונטוס ונדבקו במחלה, מתוכם 4 נשים שעברו טיפולי פוריות. בארבעה מקרים נמצא כי החולים נדבקו באותו סוג של הדלקת הנגיפית C, מסוג 2 , סוג לא שכיח שבו נדבקים בד”כ מכורים לסמים. המשטרה מתכוונת לבדוק גם את תפקוד בית החולים בפרשה, מאחר שהתלונה הוגשה רק 4 חודשים לאחר פיטוריו של הרופא מהמחלקה. מנהל בית החולים טוען כי העביר את התלונה למשרד הבריאות כבר באפריל וכי זוהי סמכות המשרד לטפל ברופאים ולהגיש תלונות.

  הרופא, ד”ר פונטוס, עבד קרוב לשנתיים בסורוקה, וכבר בקבלתו לבית החולים נתגלה כי הוא נשאי של דלקת כבד נגיפית מסוג C, ולמרות זאת ניתן לו לעבוד ללא מעקב מיוחד מצד ההנהלה או בכירים בחדרי הניתוח. הוא פוטר באפריל השנה לאחר שנתגלה כי הוא מכור לסמים ומזריק לעצמו סמי הרדמה.  החשד להדבקת אחרים התגלה במקרה על ידי רופא מבאר שבע שטיפל ב-3 חולות שפיתחו את המחלה במקביל, לאחר שכשלושתן עברו טיפלי הפריה בסורוקה. חשדות הועלו גם במרפאת הכבד בבית החולים לאחר שהגעיו אליה 4 חולים שעברו טיפול בבית החולים בעבר. בבדיקה נתגלה כי המשותף לכולם הוא כי ד”ר פונטוס היה שותף להרדמתם.

לידיעה המלאה באתר “הארץ” מאת רן רזניק

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה