שתיית אלכוהול מגינה מפני מחלת אבני מרה בקרב נשים

צריכת אלכוהול קשורה להפחתה של מחלת אבן המרה (gallstones ) בקרב נשים. זאת לפי מחקר המתפרסם במהדורת אוגוסט ב- American Journal of Clinical Nutrition .

למרות שניתוח נתונים פרוספקטיבי הראה תוצאות שנויות במחלוקת, עדיין סבורים החוקרים כי שתייה מתונה של אלכוהול תשיג יתרונות עודפים על פני החסרונות והסיכונים הכרוכים בה.

התוצאות מכל מקום מרמזות על כך שצריכת אלכוהול מגינה מפני התפתחות של מחלת אבן המרה. עם זאת,  יש אי בהירות לגבי מידת השתייה להימצאות של אבני מרה (cholelithiasis ) והנתונים נמצאו סותרים את המסקנה הראשית. אולי בגלל קריטריוני  ההכללה במחקר אשר כללו חולים שהם שתיינים לשעבר, בהשוואה ללא שתיינים.

מבין כ- 81,000 נשים ממחקר האחיות המפורסם, היו כ- 7800 עם הסטוריה של אבני מרה, לאורך 20 שנות המעקב.  

בהשוואה לנשים שלא צרכו אלכוהול נמצא שנשים שצרכו אלכוהול ברמות של בין 0.1 לבין 50 גרם ליום היו ברמת סיכון מופחתת למחלת אבני המרה, עם סיכון יחסי של בין 0.95 לבין 0.67 .

המיתאם בין הצריכה להורדת הסיכון נמצא גם בצריכה של אלכוהול מכל הסוגים (יין,בירה, ברנדי וכד’). גם כאשר בוצעו התאמות לגורמי סיכון אחרים כמו BMI , שינוי במשקל וכד’ – עדיין צריכת האלכוהול הייתה גורם מסביר מובהק לירידה בסיכון.

החוקרים ממליצים, שלמרות שנמצא קשר בין כמות הצריכה של האלכוהול לבין הירידה בסיכון לשקול את כמות הצריכה עם מומחים, ולהעריך את כל הגורמים וההשלכות הקשורות לצריכת אלכוהול.

Am J Clin Nutr. 2003;78(2):339-347

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה