משפחה

טבעת היקפית להזנת חשמל במרכז הרפואי קפלן מקבוצת שירותי בריאות כללית

הספקת חשמל בטבעת היקפית, לבנייני האשפוז. הפרויקט נמשך שלש שנים. מחלקת האחזקה של מרכז רפואי קפלן, סיימה זה פרויקט ועלותו 5 מיליון .

זרם החשמל הוא מוצר חיוני ביותר למשק בכלל ולמרכז רפואי בפרט. מרכז רפואי אינו יכול להרשות הפסקות בזרם החשמל, אף לא הפסקות רגעיות. כדי להבטיח הספקת חשמל רצופה, המרכז הרפואי חובר לרשת החשמל בשלשה קווים. קו אחד מספק את החשמל ושנים משמשים גיבוי. קווי החשמל מחוברים לכל הבניינים ונכנסים לכל בניין משני צדדיו, כלומר קווי החשמל קושרים את כל הבניינים במעין טבעת. כאשר יש כשל באחד המוקדים של הטבעת, עקב תקלה, תחזוקה וכו’, אזי אין פגיעה בזרם החשמל, כיוון שבאותו רגע, ההזנה מתבצעת דרך קצהו השני של הקו.

לדוגמא, באחד בימים טרקטור שעבד מחוץ למרכז הרפואי, פגע בכבל חשמל המספק חשמל למרכז הרפואי, חברת החשמל העבירה מיד את הזרם לכבל גיבוי מבלי שהספקת החשמל נפגעה. במצב רגיל לפני הפרויקט, פגיעה מעין זו הייתה גורמת לשיבושים בהספקת זרם החשמל, ומחייבת שימוש בגנרטורים.

הפרויקט כלל גם הגדלת זרם החשמל במתח גבוהה מ- 125A ל- 170A, פעולה שתאפשר הספקת חשמל סדירה למרכז הרפואי ב- 7 השנים הבאות, כולל חיבור מבנים חדשים שהם בשלבי בנייה כגון מיון חדש, בניין אשפוז ילדים וכו’.

יש לציין את תרומתם של חשמלאי המרכז הרפואי, אשר עמלו ימים ולילות כדי להשלים את הפרויקט מבלי לפגוע בהספקת החשמל.

יצוינו במיוחד ראש מדור חשמל ומיזוג אויר יורם ווקסנבאום וראש צוות חשמל- יוסי אליאסי וכן צוות החשמלאים.

מסרה דנה קידר

דוברת המרכז הרפואי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה