משפחה

מחקר חדש: גלים של גדילת זקיקים בשחלות מתרחשים במהלך המחזור החודשי; כיצד יושפעו טיפולי הפוריות?

שתיים או שלוש קבוצות של antral follicles גדלות בדר”כ בזמן המחזור החודשי של האישה, אף שההבשלה מתרחשת בדרך כלל בזמן אחת מהתקופות  הזקיקיות, כך על פי מחקר קנדי חדש. ממצאים אלו יכולים להוביל למציאת טיפול לחוסר פוריות ולדרכים חדשות למניעת הריון, אומרים החוקרים.

50 נשים בריאות עם היסטוריה של מחזורים חודשיים רגילים השתתפו במחקר פרוספקטיבי אורכי זה. המשתתפות עברו בדיקות אולטראסונוגרופיות טראנסוגינליות מדי יום במהלך אינטרוואל ביוצי אחד. שני גלים של התפתחות זקיקית נראו ב-34 נשים, שהשאר עברו שלושה גלים כאלו. הגלים אופיינו בירידה מוגברת ועוקבת במספר הזקיקים עם קוטר של 5 מ”מ או יותר שהתקיימה באסוציאציה  עם גדילה של זקיקים לפחות לגודל של 6 מ”מ או יותר, דיווחו החוקרים. רק הגל האחרון של כל מחזור היה ביוצי, מציינים החוקרים, כשמספר הזקיקים נוטה להגיע לשיאו  ביום הביוץ. 

קבוצת החוקרים שיערה כי ההתפתחות של זקיקים anovulatory  בשלב הלוטיאלי מתרחשת כתוצאה מעיכוב P-mediated  של luteinizing hormone secretion   לרמות שמאפשרות התפתחות זקיקתית להגעה למצב antral או late antral , אך לא מאפשרות ל-luteinizing hormone surge ולביוץ להתקיים.

 החוקרים מסכמים  כי מחקר זה יכול לאפשר טיפול זול יותר ויעיל יותר לנשים שמקבלות סיוע בתהליכי הרבייה, על ידי מתן אפשרויות טובות יותר להחלת תהליכי גירוי שחלתיים.  

לידיעה במדסקייפ

Fertil Steril 2003;80:116-122

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה