סטרואידים בשאיפה הורידו את ההחמרה באסתמה לילית

מינון יחיד של סטרואידים בשאיפה הוריד את הירידה הלילית של FEV1 שמאפיין אסתמה לילית, כך על פי מחקר חדש. סטראודים בשאיפה הם השכיחים במיוחד בשימוש מבין הגורמים נוגדי הדלקת באסטמה והם מוכרים יותר ויותר  כפועלים בצורה מהירה מאשר שנחשבו בעבר.

במחקר כפול סמיות, מבוקר פלצבו, החוקרים בחנו את ההשפעה של מינון יחיד על החמרה לילית של אסתמה . במחקר נכללו 10 מטופלים עם steroid-nave moderate asthma  ואסתמה לילית. המטופלים שהו במשך 3 לילות במעבדה, בהפרש של שבוע ביניהם. הם עברו מבדק ספירומטרי לילי בשעה 16:00, וחולקו רנדומאלית לפלצבו, 1000 mcg של beclomethasone או 1000 mcg של fluticasone , שניתן על ידי משאף מינון מדוד.  המבדק נעשה בשנית למחרת בבוקר בשעה 04:00. 

 הגיל הממוצע של המטופלים היה 34. כל המטופלים קיבלו beta-agonists בשאיפה, ש-7 קיבלו long-acting beta-agonists ו-2 נטלו ipratropium bromide. לאחר מתן הפלצבו, הירידה הממוצעת ב-FEV1 היתה 0.65. בניגוד לכך, הירידה הלילית ב-FEV1 היתה 0.02 לאחר מתן fluticasone ו-0.23 לאחר מתן beclomethasone, אומרים החוקרים. למרות היותו של המחקר קטן, הוא תומך בהשפעה המגינה של מינון יחיד של סטרואידים בהשפעה על אסתמה לילית. 

לידיעה במדסקייפ

Thorax 2003; 58:632-633

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה