דכאון גורם לשינויים במוח

דיכאון אכן גורם לשינויים במוח- שינויים פיזיים שניתנים כעת לבדיקה באמצעי ההדמייה של המוח. זוהי הוכחה לכך שהתקיימה חוסר יציבות כימית ,וכי תרופות נוגדות דיכאון יכולות לעזור.

על ידי שימוש במה שמוכר כהדמיית PET- positron emission tomography, חוקרים ראו שינויים במוח באנשים שלקחו תרופות נגד דיכאון, השולטות בדיכאון בין השאר על ידי העלאת כמות הכימיקלים במוח כמו סרוטונין, נוראפינפרין ודופאמין.   הדמיית PET מראה את ההשפעה של תרופות הדיכאון הללו על חלקים שונים במוח, אומרים החוקרים. טכניקת ההדמייה הזו מאפשרת גם לחוקרים לראות פעילות מוחית כאשר נראית אפשרות של פגיעה. 

כדי להבין את התהליך הזה יותר במלואו, החוקרים ערכו מחקר קטן של 18 מטופלים. למשך 3 ימים, חצי מהמטופלים נטלו תרופה (ATMP) שמורידה את רמת הנוראפיפרין והדופאמין במוח, והתקיים חיקוי של  החזרה של תסמיני הדיכאון ב-11 מטופלים. שאר המטופלים קיבלו פלצבו. שהחוקרים צפו במוחות המטופלים במהלך סריקת  PET, הם ראו הבדלים בפעילות המוחית בין שתי הקבוצות. בחולים שאצלם חזרו תסמינים של דיכאון בגלל תרופת ה-ATMP , הפעילות המוחית היתה פחותה במספר אזורים של המוח. המחקר,אם כן,  מתעד שינויים במוח במהלך דיכאון.

נראה גם כי חוסר נורמליות נפוצה באזורים הללו של המוח יכולה לגרום לאנשים לחזור ולסבול מדיכאון, אומרים החוקרים. בנוסף, שינויים בפעילות המוחית כפי שנראו בסריקות ה-PET יכולים לחזות מי הוא בעל סיכוי גבוה יותר לסבול מחזרה של דיכאון לאחר לקיחת תרופות נוגדות דיכאון, כך על פי החוקרים.  

לידיעה ב-WebMD

לאבסטרקט המחקר ב- JAMA. 2003;289:3125-3134

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה