משפחה

השגת לחץ הדם הרצוי בחולי סוכרת סוג 2- הטיפול הקונוונציונאלי מול הטיפול המשולב

מידע מה-(Third National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES III , מדגים כי רק 11% מהאנשים עם סוכרת שמטופלים נגד לחץ דם גבוה משיגים את לחץ הדם הרצוי – שהוא קטן מ-130/85 מ”מ כספית, המומלץ בהנחיות של ה-JNC VI.

 המחקר הנוכחי בדק את ההשערה כי טיפול ראשוני עם מינון קבוע משולב ישיג את לחץ הדם המומלץ למטופלים עם סוכרת סוג 2 מהר יותר מאשר בטיפול היחיד הקונוונציונאלי. המחקר כפול הסמיות, הרנדומאלי ומבוקר פלצבו ראה כנק’ סיום את השגת לחץ הדם < 130/85 מ”מ כספית .

כ-214 משתתפים עם סוכרת סוג 2 קיבלו טיפול משולב של amlodipine/benazepril ב- 5/10 מ”ג, או טיפול יחיד של enalapril ב-10 מ”ג אחת ליום למשך 4 שבועות, בטיטרציה ל-5/20 מ”ג ליום או 5/10 מ”ג ליום , בהתאם לאותו הזמן ,באם לחץ הדם הרצוי לא הושג.  Hydrochlorothiazide -HCTZ ב-12.5 מ”ג ליום הוסף בארבעת השבועות האחרונים, באם לא הושג עדיין לחץ הדם הרצוי.

הזמן מאז תחילת המחקר עד להשגת לחץ הדם הרצוי, מתחת ל-130/85 מ”מ כספית, היה המהיר ביותר בקבוצה שקיבלה טיפול משולב. ב-3 חודשים, יותר משתתפים מהקבוצה עם הטיפול המשולב השיגו את מטרת הטיפול (63% בקבוצה המשולבת לעומת 37% בקבוצה הקונוונציונאלית).  מניתוח מידע ב-3 חודשים שהשווה את השליטה על לחץ הדם בין המינון הקבוע בקבוצה המשולבת ( ללא HCTZ? ) לקבוצה הקונוונציונאלית (שקיבלה HCTZ), נראה  כי קיים אפילו שוני גדול יותר בהשגת חלץ הדם הרצוי (87% בטיפול המשולב לעומת 37% בטיפול הקונוונציונאלי).

החוקרים מסכמים כי הטיפול הראשוני עם מינון קבוע משולב יכול להיות יעיל יותר מאשר טיפול יחד קונוונציונאלי לשם השגת לחץ דם רצוי במטופלים עם סוכרת. מינון קבוע משולב הוא בטוח כמו הטיפול הקונוונציונאלי המקובל היום.

לידיעה המלאה והמקיפה במדסקייפ

(במקור מה-Journal of Clinical Hypertension)

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה