בטיחות במערכת העיכול הודגמה ב-celecoxib – גם בחולים צעירים

ה- COX-2 inhibitor , ה- celecoxib (פייזר: Celebrex) גורם לפחות תופעות לוואי במערכת העיכול העליונה מאשר תרופות NSAID אחרות בכל קבוצות הגיל, כולל במטופלים צעירים, כך על פי מחקר חדש.

החוקרים ניתחו רטרוספקטיבית מידע ממחקר רנדומאלי גדול של celecoxib , שמומן על ידי פייזר. החוקרים אומרים כי ההתמדקות בטיפול ב-COX-2 inhibitors היתה באוכלוסיה מבוגרת יותר, מאחר שהם נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לארועים במערכת העיכול שנקשרים ל- NSAID. מה שארע , ככל הנראה בצורה שגויה, אומרים החוקרים, הוא שאנשים החלו להאמין שהתרופה מועילה פחות בחולים צעירים.

החוקרים הציגו את ניתוח המידע שערכו מנתונים של 8,800 מטופלים עם שיגרון (osteoarthritis) שניתן להם celecoxib ב-200-400 מ”ג ליום, וכ-4,400 שלקחו diclofenac או naproxen.

לא נמצא קשר בין גיל לבין השכיחות של תסמינים במערכת העיכול העליונה באף אחד מסוגי הטיפול, הם מדווחים. ממצאים אלו מרחיבים את ההבנה של פרופיל הבטיחות של coxibs כשהם מושווים לנון- סטרואידים מסורתיים, על ידי כך שהם מדגימים כי היעילות של coxibs קיימת מעבר לטווח הגילאים שבמחקר, אומרים החוקרים.

החוקרים סיווגו כל כאב בטן, בחילה או דיספסיה במצב קל, בינוני וחמור  כאירוע במערכת העיכול העליונה. במטופלים מתחת לגיל 45, השכחיות של ארועים אלו היתה 13% בקבוצה לה ניתן NSAID וכ-10% בקבוצה שנטלה celecoxib . בטווח גילאים שמעל 75, 14% מאלו שקיבלו NSAID חוו אורעים כאלו לעומת 10% מאלו שלקחו celecoxib . החוקרים מסכמים כי ל-COX-2 inhibitors יש תועלת והעדפה לפי ממצאים אלו.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה