משפחה

האזנה למוזיקה המכילה מילים ‘אלימות’ גורמת למחשבות ורגשות בעלי צביון עוין ואגרסיבי

שיר עם מילים אלימות, בלי קשר האם הוא מסוג של ראפ או רוק, יכול לקדם אלימות על ידי הגברת מחשבות אגרסיביות ואלימות במחשבתו של המאזין. מחקר חדש מצא כי התפרצות של מחשבות ורגשות קשורות אגרסיבית אצל סטודנטים נקשרו ישירות לתוכן של אלימות במוזיקה לה האזינו. חוקרים טוענים כי הממצאים סותרים את הרושם כי מוזיקה מאפשרת ל”איוורור” או לקתרזיס חיובי במחשבות או רגשות.

 המחקר השווה את ההשפעה של 7 שירים עם תוכן אלים ל-8 שירים לא אלימים בקרב קבוצה של כ-500 סטודנטים ב-5 ניסויים שונים . המשתתפים האזינו לשירים ולאחר מכן עברו מספר מבחנים פסיכולוגיים על מנת לבחון את רמת האגרסיביות של מחשבותיהם ורגשותיהם.

המחקר מצא כי שירים עם תוכן מילולי אלים  הגביר בצורה עקבית מחשבות ורגשות אגרסיביים, ללא קשר לסוג המוזיקה. החוקרים אומרים כי אלימות במוזיקה מקדמת רגשות של עוינות ללא פרובוקציה או איום, שאחר כך יכולים להוביל להתנהגות אלימה. מחשבות אגרסיביות יכולות להשפיע על תפיסה של אינטרקציה חברתית מתמשכת, ו”לצבוע ” אותה בגוון אגרסיבי, אומרים החוקרים. אינטרפטציה מוטית (bias) אגרסיה יכולה ,בזמנה , לגרום לתגובה אגרסיבית, מילולית או פיזית.

לידיעה המלאה ב-WebMD

.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה