שייווק ה- LANTUS , אינסולין חדשני החל בישראל

שיווקו של האינסולין החדש,( LANTUS  ( Insulin Glargine , תוצרת חברת אוונטיס,  החל לפני כחודש בישראל.

LANTUS משווק עד כה בארצות הברית, אנגליה וגרמניה וישראל היא המדינה הרביעית שבה החל שיווק התכשיר, למרות שה-LANTUS רשום כבר במדינות רבות.

מס’ המדינות הקטן שבו משווק ה- LANTUS עד כה נובע מעודפי הביקוש הגדולים שיש לתכשיר זה, ובעייה להדביק הביקוש בכושר הייצור הקיים.

רוני בירנבוים, מנכ”ל אוונטיס ישראל, מוסר שבמדינות שבהן משווק הLANTUS הוא הגיע תוך זמן שיא לנתח שוק של עשרות אחוזים.

ה-LANTUS מאפשר שיחרור אינסולין רציף ויציב על פני 24 שעות ללא “פיקים” , ובכך יש חיקוי של ההפרשה הטבעית של האינסולין בדומה לאדם הלא סוכרתי.

כמו כן ה- LANTUS מאפשר התאמה אישית של טיפול משלים עם אינסולין קצר טווח (בולוס) או עם טיפול פומי בעת הארוחות לפי אורח החיים של המטופל.

כפועל יוצא נהנה המטופל מנוחיות רבה יותר (את ההזרקה החד יומית ניתן לקחת בכל שעה משעות היממה, ובלבד שזו תהיה שעה קבועה), מירידה משמעותית של אירועי היפוגליקמיות המהווים בעייה קשה בניהול הטיפול בסוכרת, והחשוב ביותר: מס’ מחקרים הוכיחו את יעילותו של ה-LANTUS בהפחתה גדולה יותר של רמת ההורמון המסוכר (HbA1c ) , שהוא המדד החשוב ביותר לקביעת רמת האיזון של חולה סוכרתי, מאשר האינסולינים הקיימים ביום בשוק.

מס’ מומחים לסוכרת שאיתם שוחחנו ביניהם, ד”ר אוהד כהן וד”ר ארווין שטרן, סבורים שה-LANTUS עשוי להביא לשינוי של ממש בניהול מחלת הסוכרת TYPE 2. אם עד לאחרונה הגישה המקובלת הייתה שיש לדחות את שלב מתן האינסולין ככל האפשר, הרי שהגישה של Early Insulinization , שמשמעותה התחלת טיפול באינסולינים בחולים לא מאוזנים, בשלב מוקדם יותר של המחלה, ובכך לחסוך סיבוכים מקרווסקולרים ומיקרווסקולרים, היא מעשית וקלה יותר, וזאת בגלל יתרונות הLANTUS שלעיל (הפחתה בהיפוגליקמיות, ניהול חד יומי פשוט ונוח יותר).

ה-LANTUS הוגש לסל הבריאות כאשר עבודה כלכלית-רפואית שהוכנה מצאה כי שימוש ב-LANTUS בחולי סוכרת לא מאוזנים , מעל 7%-7.5% רמה של HbA1c – יוזיל את סך עלות הטיפול בחולה סוכרת סוג 2 וסוג 1 (כולל עלות הטיפול בסיבוכים השונים במחלה) בסד”ג של 5% עד 10% , למרות שמחיר ה- LANTUS עצמו גבוה יותר מהאינסולינים הקיימים בשוק.

חברת אוונטיס מסרה עוד כי בסקר שנערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה נמצא כי כ- 60% מחולי הסוכרת בארץ אינם מאוזנים, היינו נמצאים ברמת HbA1c מעל 7% . החברה מאמינה שהכללת ה-LANTUS בסל הבריאות והפיכתה לתרופת הבחירה לחולי סוכרת לא מאוזנים עשוייה לשנות תמונה עגומה זו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה