ויכוח בין רופאים על הביסוס המדעי להמלצה על חיידקים פרוביוטיים למטופלים

לאחר שפרופ’ רפי קרסו, מנהל מחלקת נוירולוגיה וכאב ב”הלל יפה”,המליץ למטופל, בנוסף לתרופה, לקחת גם “אקטימל” ומוצרים אחרים המכילים חיידקים פרוביוטיים, נמתחה עליו ביקורת.

 בשנים האחרונות, מאז נכנסו לשוק מוצרים של חברות שטראוס, תנובה ועוד, מתקיים דיון בנוגע לתועלת המופקת מן המוצרים הללו המכילים גרסאות שונות של חיידקים פרוביוטיים האמורים להועיל למערכת החיסונית ולמערכת העיכול ולבריאות הכללית, על פי היצרניות. “שטראוס”,למשל, מנהלת מסע פרסום לאחרונה, הכולל הבלטה של תוצאות סקר שנערך עבורה ,לפיו כ-40% מרופאי המשפחה בישראל ממליצים על המוצר שלה, “אקטימל”. החיידקים הפרוביוטיים המוספים למוצרים אמורים לעבוד בנוסף לחיידקים הקיימים כבר ביוגורט בכל מקרה, שגם להם יש ייחוס כבעלי סגולות בריאותיות.

 רופאים בכירים ממשרד הבריאות טוענים עם זאת, שאמנם כרופא ניתן להמליץ על המוצרים הללו, אך הם לא משוכנעים שאכן ההוכחות הקיימות ליעילות המוצר יכולות להוביל להמלצה כזו. הרופאים טוענים כי המוצרים הללו הם לא בעלי הוכחה מדעית מבוססת, ושלא ניתן לרפא אדם באמצעות מזון. לעומתם, טוען קרסו כי ישנן עבודות ומחקרים מדעיים שמראים שחיידקים פרוביוטיים יעילים בבעיות בדרכי העיכול.

לידיעה המלאה מאת רן רזניק באתר “הארץ”, כולל התייחסות “תנובה” ו”שטראוס”.

 ***לידיעה שהופיעה באתר לפני מספר שבועות: הזנה פרוביוטית של תינוקות מונעת אקזמות למשך 4 שנים   

***למידע על הנושא מטעם חברת “שטראוס”, משווקת “אקטימל”: הכל על פרוביוטיקה – באדיבות חברת שטראוס

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה