טיפול לחיסול H. pylori יכול לגרום לעלייה במשקל

חיסול של Helicobacter pylori בחולים עם כאב רום-בטני יכול לגרום להעלאת משקל משמעותית, כשמדובר באוכלוסיה שסבלה מעודף משקל מסוים לפני הטיפול, כך על פי מחקר שפורסם במסדרת “שבוע מחלות העיכול” שנערך בשבוע שעבר.

קבוצת החוקרים הבריטית בדקה למעלה מ-10,000 חולים שטופלו במסגרת פרויקט ה-Helicobacter בבריסטול, במחקר קהילתי, רנדומאלי, עם קבוצת ביקורת שעוצב על מנת לבדוק את ההשפעה שהיתה לחיסול ה-H. pylori . מסה”כ הנרשמים, כ-1,600 היו חויביים ל-H. pylori בבדיקת 13C-urea breath. משתתפים אלו חולקו רנדומאלית לקבלת טיפול של ranitidine bismuth citrate של 400 מ”ג פעמיים ביום + clarithromycin ב-500 מ”ג פעמיים ביום למשך שבועיים , או לקבלת פלצבו. משקל וגובה נבדקו בתחילת ההטיפול ולאחר 6 חודשים בביקורת. כל החולים מילאו גם שאלון שבדק סימפטומים של דיספסיה לפני ואחרי הטיפול.

מסת גוף ממוצעת היתה 77.2 ק”ג בתחילת המחקר וכמעט 76 ק”ג בבדיקה לאחר 6 חודשים, שהחולים שקיבלו את הטיפול הפעיל העלו כחצי ק”ג יותר מאשר אלו שקיבלו פלצבו, אומרים החוקרים. בסה”כ, 19% מהחולים שקיבלו טיפול פעיל העלו 3 ק”ג או יותר בהשוואה ל-13% מהחולים על פלצבו. החוקרים מדווחים כי אלו שהתרופה הקלה להם את הסימפטומים בצורה המשמעותית ביותר לאחר חיסול ה-H. pylori הם אלו שהיו בעלי הסיכוי הגדול ביותר להעלות במשקל. החוקרים ממליצים לרופאים הרושמים את הטיפול לדווח לחולים על הסימפטומים הנלווים הללו, מאחר שעליית המשקל היתה משמעותית לרבים מן החולים.

 לדיווח במדסקייפ

לדיווחים נוספים מכנס ה-Digestive Disease Week 2003 במדסקייפ 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה