משפחה

תלונות על כאבי גב בצעירים קשורות לגורמים פסיכוסומטיים ולא למשקל תיק בית הספר

מטרת מחקר זה, שכלל 745 מתבגרים צעירים , היה להעריך את השכיחות של תלונות על כאבי גב, צוואר או כתפיים בצעירים, ולבחון את הקשר בין סוג ומשקל תיק בית הספר ובין גורמי סיכון פסיכולוגיים ופיזיקליים אחרים. שכיחות של כאבי גב בילדים ומתבגרים נעה בין 8%-74% בספרות המקצועית. גיל, מין, וגורמים פסיכולוגיים נראים כגורמי סיכון חשובים. קשר עם תיק בית ספר כבד כבר שוער בעבר, אך לא נמצאו לכך הוכחות מדעיות ברורות.

החוקרים השתמשו בשאלון, שבדק תלונות על כאבי גב, צוואר ו או כתפיים, וגורמי סיכון פוטנציאליים כמו גורמים פסיכוסומטיים. נקבע גובה ומשקל הילד, גם תיקי ביה”ס נשקלו, והמשקל היחסי של התיק חושב. תלונות על כאבי גב, צוואר ואו כתפיים דווחו על ידי כ-45% מן המשתתפים. תלונות חמורות על כאבי צוואר ואו כתפיים דווחו על ידי 6% מן המשתתפים, וכאבי גב חמורים דווחו על ידי 7% מן הילדים.

המשקל היחסי של תיקי ביה”ס לא נקשרו לכאבי הצוואר כתפיים גב. גורמים פסיכוסומטיים הראו קשר משמעותי לשכיחות של כאבי צווארגב כתפיים. החוקרים מסכמים כי גורמים פסיכוסומטיים נראים כקשורים יותר לשכיחות של תלונות על כאבים בגב, צוואר ואו כתפיים מאשר סוגו ומשקלו של תיק ביה”ס, וגורמים פיזיקליים אחרים.

לכתבה במדסקייפ, הכוללת גם את המחקר כולו

לג’ורנאל spine -בו פורסם המחקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה