חולים עם multiple myeloma יכולים לחוות תופעות לוואי דרמטולוגיות חמורות בשימוש ב-thalidomide

תופעות לוואי דרמטולוגיות של thalidomide יכולות להיות חמורות מאוד בחולים שאובחנו לאחרונה כחולים ב-multiple myeloma,  ביוחד בשילוב עם dexamethasone , כך טוענים חוקרים בארה”ב.

השכיחות של תופעות לוואי אלו, שנראות כמינוריות ברב החולים , הם ככל הנראה גבוהות יותר, מציעים החוקרים. הם טוענים כי יש מקום למחקרים נוספים על מנת לקבוע את רמת האינטרקציה בין thalidomide  לבין dexamethasone בחולים אלו. בעוד שתופעות הלוואי של thalidomide , הנוירולוגיות והטראטוגניות, כלומר המשפיעות על היווצרות מוטציות בעוברים, ידועות, תופעות הלוואי הדרמטולוגיות של התרופה, שאושרה ב-98′ על ידי ה-FDA לטיפול ב-erythema nodosum leprosum, לא ברורות עדיין. 87

 חולים עם multiple myeloma נכנסו למחקר זה על מנת לבדוק תופעות לוואי אלו. החוקרים עברו על הרקורד הרפואי של החולים, כ- 50 טופלו ב-thalidomide  בלבד ו-57 ב-thalidomide ו-יחד.נעשה מעקב אחר כל התפרצות בעור- מבחינת השכיחות, חומרה ,סוג וזמן ההתפרצות.  בחולים שלקחו thalidomide  בלבד, 46% נמצאו כאלו שעברו התפרצות עורית מינורית עד בינונית, בהשוואה לאלו ל-43% מאלו שלקחו thalidomide ו-dexamethasone . 

לידיעה המלאה באתר doc’s guide

J Am Acad Dermatol 2003 Apr;48(4):548-52

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה