גורמים המשפיעים על התוצאות הויזואליות לאחר קראטופלסטיה חודרנית המשולבת עם השתלת עדשה תוך עינית

מטרת מחקר זה היתה להעריך את הגורמים המשפיעים על התוצאות הויזואליות לאחר קראטופלסטיה חודרנית(penetrating keratoplasties )משולבת עם השתלת עדשה תוך עינית (intraocular lens implantation).

החוקרים השתמשו במצגות מקרים של כ-135 פצינטים שעברו קראטופלסטיה אלוגנית חודרנית מרכזית משולבת עם השתלת עדשה תוך עינית (IOL), המנותחות על ידי אותו מנתח. כ-79 מקרים כללו תהליך משולש, 33 מקרים עם קראטופלסטיה משולבת עם החלפה של IOL , ו-23 חולים עם קראטופלסטיה חודרנית משולבת עם השתלה שניונית של posterior chamber lens. סיבות לקראטופלסטיה היו צלקות של הקרנית -הרפטיות או טראומטיות, או דפקטים(46 ),( Fuchs corneal endothelial dystrophy (22) , pseudophakic or aphakic bullous keratopathy (49, אי- ספיקת פעילות של קרנית אנדותאלית בגלל סיבות אחרות (15) ו-( keratoconus (3. דרכי המדידה של התוצאות היו חדות ראייה לאחר הניתוח ו עלייה בחדות ראייה.

תוצאות המחקר הצביעו כי בקרב 129 חולים עלתה חדות הראייה לאחר הניתוח בהשוואה ללפני הניתוח. גורמים שהשפיעו על התוצאות לאחר הניתוח ועלייה בחדות הראיה היו חדות הראיה לפנ הניתוח, הסיבות לקראטופלסטיה, והקוטר של השתל. התוצאות של הניתוח היו עצמאיות מקשר לגיל, מין ,עין ימין או שמאל, מחלת הסכרת מליטוס, משך הניתוח ולחץ תוך עיני של טרום ניתוח.

מסקנות החוקרים הן כי הגורמים החשובים ביותר שמשפיעים על התוצאות הויזואליות לאחר קראטופלסטיה אלוגנית חודרנית מרכזית משולבת עם השתלת עדשה תוך עינית (IOL), הם חדות הראייה שלפני הניתוח,גודל השתל,והסיבות לקראטופלסטיה. גורמים אחרים, כמו אלו שנזכרו קודם, לא משפיעים בצורה משמעותית על התוצאות הויזואליות שלאחר הניתוח.

לאבסטרקט ב- European Journal of Optalmology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה