משפחה

האם השימוש ב-sirolimus-eluting stents בהשוואה לסטנטים רגילים הוא בעל cost-effectiveness ?

למרות התוצאות הקליניות הטובות שהתקבלו כבר ממחקרים שהשוו בין sirolimus-eluting stents לסטנטים רגילים בהפחתה של angiographic ו- clinical restenosis , השימוש בסטנטים הללו אינו מתרחב כתוצאה מאילוצים וממגבלות תקציביות.

מטרת המחקר הזה הייתה לבחון את העלות/תועלת של השימוש ב-sirolimus-eluting stents תוך בחינה של עלויות הטיפול בחולים אלה לאורך תקופה של שנה, בהשוואה לעלויות הכרוכות בטיפול בחולים שבהם הושתל סטנט רגיל.

החוקרים ניתחו את תוצאות מחקר ה- SIRIUS (SIRolImUS-Eluting Stent in De Novo Native Coronary Lesions)  , כאשר המדד שנקבע היה תוספת העלות הנדרשת כדי לחסוך אירוע אחד של revascularization.

עלות הפרוצדורה בסטנט המצופה הייתה 7,252 $ לחולה בהשוואה ל-4,395 $ לחולה שהושתל לו סטנט רגיל. ואולם כאשר חישבו החוקרים את העלות הכוללת לשנה לכל קבוצה, כולל עלויות הטיפול הנדרשות ב- TLR ו- TVR (שבהן היה חיסכון ניכר לקבוצה שטופלה בסטנט המצופה), הפער בין שתי הקבוצות הצטמצם באופן משמעותי לתוספת עלות שולית יחסית של כ- 300 $ לחולה. (16,800 $ עלות שנתית לעומת 16,500 $ בקבוצת הביקורת).

החוקרים מסיקים לכן שהטיפול ב- sirolimus-eluting stent הוא מאוד cost effective לאוכלוסית המחקר של ה-  SIRIUS . כמו כן, שיפור במיומנות ובניסיון של אנשי המקצוע עשוי אף להביא לשיפור של יחס העלות/תועלת של השימוש בסטנט זה.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה