הזדמנות שניה לחולי סרטן הלבלב שלא ניתן להסירו בניתוח

ייתכן והתערבות כירורגית תהיה יעילה לאחר כימורדיותרפיה בחולים עם סרטן לבלב שלא ניתן להסירו בניתוח,ע”פ תוצאות מחקר פרוספקטיבי שפורסם ב- American Journal of Clinical Oncology . השימוש בכימורדיאציה סימולטנית היא למטרות הקלה בסרטן לבלב שלא ניתן לנתחו, ועדיין לא ידוע אם ניתוח עזר יועיל לקבוצת חולים זו, מסרו החוקרים.

 בין נובמבר 91′ לספטמבר 98′ ,47 חולים עם סרטן הלבלב שלא ניתן לנתחו קיבלו טיפול הקרנה פרהאופרטיבי סימולטני וכימותרפיה מסוגים שונים. שטיפול זה הסתיים ,23 גידולים שלא ניתנים לניתוח קיבלו 10-12 Gy של קרינה חיצונית או תוך ניתוחית. לאחר כימורדיאציה, 2 חולים מתו, אחד מדלקת ריאות והשני מדימום של הקיבה והמעיים. 

לאחר הטיפול הפרהאופרטיבי  ,12 חולים (26%) הוערכו כבעלי גידולים הניתנים לניתוח, ול-9 היה Whipple pancreatoduodenectomy כחודש לאחר השלמת ההקרנות. 2  מבין החולים שנותחו היו בעלי תגובה פתולוגיה מלאה, ושניים אחרים מתו בשלב שלאחר הניתוח. גרורות רחוקות הופיעו ב57% ,וחזרה מקומית ב-22%. 

הקומבינציה של פרוטוקולים שונים של טיפולי קרינה פרוספקטיביים וכימותרפיה בחולים עם סרטן לבלב שלא ניתן להסירו בניתוח היא ברת ביצוע עם רעילות מתקבלת על הדעת. דרוש מחקר פרוספקטיבי רנדומאלי על מנת לזהות תת-מערכת של חולים שהתערבות כירורגית יכולה להועיל להם לאחר כימורדיאציה פרהאופרטיבית. השרדות נרשמה בקבוצה בעלת הגידולים שנותחו. נדרש משטר של כימותרפיה יעילה יותר,מאחר שחולים רבים מתו מגרורות של הגידולים, מוסרים החוקרים.

לכתבה המלאה באתר medscape

Am J Clin Oncol. 2003;26:30-36

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה