יום העיון בהשתתפות פאטצ’ אדאמס זכה להצלחה גדולה

רבים השתתפו ביום העיון שנערך ב- 9/12 באסף הרופא בהשתתפותו של ד”ר פאטצ’ אדאמס. הרצאתו , או יותר נכון, הופעתו של אדאמס סחפה את הקהל בכל המובנים… אנו מקווים להביא בקרוב את הרצאתו המלאה, גם בטקסט מתורגם לעברית, וגם את ההקלטה המקורית.

אדאמס, לבוש (כמובן) כמו ליצן, הציג את תפיסת עולמו לקהל הרב והאוהד שבא לשמוע אותו.

“ההומור והליצנות הם רק טריק” , אמר “טריק שנועד למשוך את תשומת הלב של החולה וליצירת קשר אנושי עמו, קשר שיאפשר לנו כאנשי רפואה לסייע לו בסבלו. התרופות והטיפולים יכולים להפחית כאבים, אבל את הסבל יפחית רק הקשר והיחס האישי, והאהבה”.

אדאמס העיד על עצמו כי הגיע בגיל 18 לבית חולים לחולי נפש כיוון שהעולם כפי שנראה לו אז, היה עולם של מלחמות, דיכוי, רעב – עולם שבו לא רצה לחיות. במרכז לבריאות הנפש בו שהה הגיע להחלטה שיקדיש את חייו להקל על סבל החולים והנדכאים, ולפעול למען השלום העולמי. האמצעי הנכון ביותר מבחינתו להגשמת מטרות אלה היה באמצעות לימודי הרפואה.

בסרט המפורסם , שאת דמותו גילם רובין ויליאמס,  לא באה לידי ביטוי פעילותו של אדאמס בארגוני המחאה נגד מלחמת ויטנאם, ולמען זכויות השחורים. את הפעילות הזו הוא רואה כחלק בלתי נפרד של היותו איש רפואה, כי לתפיסתו , איש רפואה הוא קודם כל אדם שמעניק אהבה.

אחד הרופאים הצעירים שהששתפו בכינוס שאל את אדאמס לגבי הקשר עם המטופלים המבוגרים, (שכן נושא השימוש בליצנות רפואית פועל במחלקות הילדים בעיקר). “תביט במטופל שלך בעיניים, תחשוב על כך שאתה אוהב אותו, ושאתה רוצה באמת לעזור לו. אתה יכול לחבק גם אותו…” והוא הדגים את החיבוק על הרופא שלו קרא לבמה…

“בבית החולים שלי” סיפר אדאמס “נהגתי לראיין כל חולה חדש במשך3-4 שעות כי היה חשוב לי להכיר היטב את המטופל.” אחת השאלות שאותן שאל תמיד, ולרוב לא קיבל תשובה עליה הייתה “מהי התפיסה שלך להענקת אהבה ?…” .

“האהבה היא הדבר החשוב ביותר שיש לנו בחיים, אבל אין אף בית ספר שמלמד זאת…” טען אדאמס בחום.

“נשים, אגב” כך הוסיף “הרבה יותר רגישות ומבינות זאת”. בכלל אדאמס הוא חסיד הנשים: “הלוואי והיו יותר נשים מנהיגות ויותר נשים רופאות” אמר אדאמס “העולם היה נראה טוב  יותר…”

אדאמס ישהה בארץ במשך כשבוע , יבקר כנראה גם במוסדות רפואיים בפלשתין, וינסה אף לסייע בקירוב הלבבות של שני הצדדים באמצעות האמונה והקריאה להבנה ואהבה.

לנו נותר רק לקוות, שמה שנראה כשיטה שמצליחה במיקרו, הן בבתי החולים של אדאמס, והן על פי עדויות מנהל מח’ ילדים, והאחות האחראית בבי”הח באסף הרופא (עם דיווח של שיפור והטבה משמעותיים ביותר בקרב 75% מהילדים המאושפזים והוריהם אשר נחשפו לפעילות הליצנות הרפואית), יצליח אולי גם במקרו, ובפתרון הסיכסוכים האלימים בעולם (אנחנו נסתפק בשיפור המצב באזורנו…).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה