Piriformis Muscle Syndrom in 19 Patients Treated by Tenotomy

                                                                                                     K.Indrekvam.E.Sudmann

International Orth.[SICOT]{2001}26:101-103

מאמר זה בא לתאר את הטיפול בתסמונת שריר הפיריפורמיס ב- 19 חולים . כל החולים התלוננו על כאבי בעכוז ואחורי הירך. שריר העכוז נמצא רגיש ומתיחה פסיבית החמירה הכאבים, ב- 10 חולים נמצאה ירידה בתחושה באיזור העכוז.הטיפול בכל החולים היה ע”י טנוטומיה, המעקב היה בממוצע של 8 שנים .

ב- 8 חולים היתה היעלמות מלאה של הכאב וב- 2/3 הטבה בלבד.

עצב הנשית ,כלי הדם הגלוטיאליים ושריר הפיריפורמיס עוזבים את האגן באותו פתח:greater sciatic foramen. המגע הקרוב בין השריר לעצב גורם לתסמונת דומה המכונה ע”י חלק ככליאה של העצב וע”י אחרים כטנדיניטיס של השיר / גיד .

הטיפול בתסמונת כולל תרופות, פיסיותרפיה, עיסויים [כולל PR], הזרקת סטרואידים מקומית ואפידורלית וכן ע”י חיתוך השריר.

כבר בשנת 1941 דיווח פריברג על טנוטומיה ב- 12 מקרים ומיצוגי אחריו על % 85 תוצאות טובות ב- 14 חולים. מחקרים עם מעקב ממושך לא נעשו עד למחקר הנוכחי.

שריר הפיריפורמיס מחבר את הגפה התחתונה לשלד האקסיאלי ומקורו בחוליות המתניות  ל2 ל4 , הינו עובר דרך ה-sciatic foramen  ומתחבר לטרוכנטר הגדול כשהוא עטוף בשריר הגלוטיאוס מדיוס. השריר הינו מסובב הירך ביישור ומפשק הירך בכיפוף. האבחנה נעשית על בסיס היסטוריה רפואית ובדיקה קלינית , CT/MR

עוזרים להבדיל התסמונת מבקע דיסקה בין חולייתית. ברוב המקרים הטיפול השמרני הינו יעיל אך באותם מקרים עקשניים יש מקום להמליץ על ניתוח. מיקום הטנוטומיה  הינו בחיבור השריר לטרוכנטר הגדול.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה