האם יש הבדל בתוצאות בין שימוש ב- Double-Plate Molteno Valve לבין Ahmed Glaucoma valve בחולים עם גלאוקומה מתקדמת?

גלאוקומה מתקדמת ובלתי נשלטת מטופלת לרוב בעזרת התקני ניקוז glaucoma drainage devices. כיום מצויים בשוק מספר התקני ניקוז אך קיים מעט מידע על תוצאות השוואה ביניהם. באופן בסיסי ניתן לחלק התקנים כאלה לבעלי ולחסרי שסתום. בין ההתקנים השכיחים הינם Double-Plate Molteno Valve ו- Ahmed Glaucoma valve. ה- Double-Plate Molteno Valve בנוי מצינורית סיליקון מנקזת המחוברת לפלטה הבנויה מפוליפרופילן. Ahmed Glaucoma valve בנוי מצינורית סיליקון המחוברת לשסתום סיליקון המוחזק בגוף פוליפרופילן. במחקר שבוצע על ידי חוקרים ממחלקת העיניים של Tulan University, המרכז הרפואי של לואיזיאנה בניו אורליאנס, לואיזיאנה, בית חולים לילדים של Harvard Medical School, Boston, Mas, מחלקת העיניים של האוניברסיטה של דרום פלורידה בטמפה והמרכז הרפואי האוניברסיטאי של האוניברסיטה של בוסטון, בוצעה השוואה בין התוצאות של שימוש בשני התקנים אלה.

מהלך המחקר:
המחקר היה רטרוספקטיבי, matched ו- case-control שהתבסס על האבחנה, מספר הניתוחים הקודמים והגיל. 30 חולים היו כלולים בכל קבוצה, ורק חולים עם מעקב מינימלי של 6 חדשים נכללו בו. הצלחה של הניתוח הוגדרה כלחץ נמוך מ- 22 מ”מ כספית וגבוה מ- 4 מ”מ כספית בשתי הביקורת האחרונות, ירידה של לא פחות משתי שורות בחדות הראיה וחוסר צורך בהתערבות ניתוחית נוספת שמטרתה להוריד את הלחץ.

תוצאות:
נמצא שההצלחה עם Double-Plate Molteno Valve כעבור 12 ו- 24 חדשים היתה 73% ו- 56% בהתאמה, ועם Ahmed Glaucoma valve היתה 60% ו- 50% בהתאמה. ההבדל איננו משמעותי מבחינה סטטיסטית (P=0.72). הלחץ התוך עייני הממוצע שנמדד היה 13.36 מ”מ כספית לאחר Double-Plate Molteno Valve ו- 16.7 מ”מ כספית עם Ahmed Glaucoma valve כעבור שנה (הבדל משמעותי) ו- 13.3 מ”מ כספית לעומת 19 מ”מ כספית בהתאמה כעבור שנתיים (הבדל משמעותי). היה צורך להוציא את ההתקן בעשרה מתוך 30 החולים עם Double-Plate Molteno Valve ובשמונה מתוך 30 החולים עם Ahmed Glaucoma valve

מסקנות:
המסקנה של המחקר היא שאחוז החולים בהם היתה תוצאה מוצלחת היה דומה בשתי הקבוצות. הלחצים שהושגו עם Double-Plate Molteno Valve היו נמוכים יותר בהשוואה לאלה שהושגו עם Ahmed Glaucoma valve.

Comparison of Double-Plate Molteno and Ahmed Glaucoma Valve in Patients With Advanced Uncontrolled Glaucoma
Ramesh S. Ayyala,
Ophthalmic Surg Lasers 2002;33:94-101

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה