בריסטול מאייר סקוויב ישראל מצמצמת את מערך השיווק

למערכת e-Med נודע על החלטת חברת BMS לצמצם את מערך השיווק בחברה. ההחלטה הובאה בפני העובדים בתאריך 5/9/01 באופן מפתיע ולא צפוי, בו קיבלו כ-40 עובדים הודעה על פיטוריהם. בשיחה שקיימנו עם מנכ"ל BMS ישראל, מר סטיב מריק, ב- 6/9/01 , הבטיח מר מריק להעביר באמצעות e-Med הודעה מסודרת אשר תסביר את ההחלטה , וכן את אופן המשך הפעילות של החברה בישראל.
על פי הידוע נראה שמספר גורמים אשר חברו במקביל ופגעו בריווחיות החברה הובילו להחלטה זו. בין הגורמים, ירידה בהכנסות ממוצר הדגל של החברה בתחום האונקולוגיה, הטקסול, (עם הופעת תחרות גנרית), התחרות הגנרית הצפוייה לתכשיר המוביל של החברה, הליפידל, וההכנסות הנמוכות בתחום מוצרי ה- OTC של החברה.
עם זאת, לטענת גורמים מתוך החברה, הסניף המקומי של BMS היה ריווחי ותרם לקבוצה. בנוסף השקת הוזופריל פלוס לאחרונה, והפרסום הצפוי בקרוב של המחקרים החדש, IRMA2 ו- IDNT שבהם נמצא כי האירבאן מפחית באופן משמעותי את קצב התדרדרות מחלה כלייתית בקרב חולי סוכרת עם יתר לחץ דם, היו אמורים להביא להרחבת פעילות והכנסות.
בשלב זה לא ברור עדיין כיצד יימשך שיווק התכשירים של החברה. נראה שאחת החברות המקומיות תעניק שירותי שיווק ותעמולה למוצרי BMS .

האם זוהי תחילתה של מגמה חדשה בישראל ? כזכור, עד תחילת שנות ה-90 מרבית החברות הרב לאומיות פעלו בארץ באמצעות סוכנים מקומיים. בתחילת-אמצע שנות ה-90 פתחו מרבית החברות הרב לאומיות חברות בת משלהן. התופעה הוסברה בעיקר על רקע תהליך השלום המתפתח והציפייה למזרח תיכון חדש. חלק מהחברות נמנעו לעשות זאת בעבר גם על רקע איום של החרם הערבי.
האם ההחלטה של BMS היא סנונית ראשונה לתהליך חזרה לאחור של חברות נוספות ? עדיין מוקדם להתנבא.
ל- BMS מוניטין של חברה עם אוריינטציה פיננסית חזקה. כלומר, אנשי הכספים, היחסים הפיננסים וכד' "חזקים" יותר מהשיווק. בכך היא שונה מחברות אחרות ולכן ייתכן מאוד שהחלטה זו תשאר יחידה וחריגה בנוף חברות התרופות הרב לאומיות הפועלות בישראל.
עם זאת, נראה שבחלק מהחברות הרב לאומיות הפועלות בארץ קיימת ודאי אכזבה מסויימת: תהליך השלום נמצא היכן שנמצא כיום והתוכניות ליצירת מרכז שיווקי לכל המזרח התיכון נראות כרגע דמיוניות. בשוק המקומי עצמו נתקלות החברות בקשיים להכללת תכשירים חדשים בסל הבריאות, בתחרות גנרית קשה, ובקופות חולים הדורשות הוזלות ותנאים משופרים ומאיימות מנגד ביבוא מקביל.
וכל זאת, יש לזכור , בשוק קטן מאוד יחסית עבור חברות אלה. לכן גישה או תפיסה ש"כאב הראש" והבעיות הסביבתיות אולי לא מצדיקות את היקפי הפעילות הנמוכים יחסית, עלולה בהחלט לרווח בקרב הרב לאומיות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה