A PROSPECTIVE RANDOMIZED COMPARISON OF 270° FUSIONS TO 360° FUSIONS

A PROSPECTIVE RANDOMIZED COMPARISON OF 270° FUSIONS TO 360° FUSIONS

Spine2001;26:E-207-E-212

מטרת המחקר היתה לבדוק ההבדלים בין קיבוע עמוד שדרה של 360° לעומת קיבוע של 270° בתוצאה הקלינית של כאבים ויכולת התיפקוד היומית.
אוכלוסית המחקר: נבדקו 48 חולים בהם 21 נשים ו – 27 גברים, בגיל ממוצע של 42 שנה. המעקב אחר החולים נמשך בממוצע 35 חודש. הכאב ויכולת התפקוד נבדקו לפני ואחרי הניתוח ע"י שאלונים רלוונטיים כמו oswestry ו-vpa. בשתי שיטות הקיבוע היתה הטבה משמעותית מבחינת הכאב ויכולות התיפקוד הגופני היומיומי. רק ב- 14% מאלו שעברו קיבוע 360° היתה יצירת עצם טובה בגאטר דו צדדית וב- 18% היתה יצירת עצם רק בגאטר חד צדדי. בקבוצה בה בוצע קיבוע 270° היה משמעותית פחות איבוד דם במהלך הניתוח, זמן הניתוח היה קצר יותר, ומשך השהיה בבי"ח קצר יותר ומטבע הדברים ההוצאות הכספיות פחתו.
הערת העורך: במצבים בהם יש הכרח לבצע קיבוע חוליות אחת לשניה אין כל ספק שהשיטה הטובה ביותר, הן מבחינת ההשפעה על כאבים והן מבחינת שיפור היכולת התיפקודית הינה קיבוע של כל המרכיבים הבין חולייתיים [360° circumferential fusion ] אך נשאלת השאלה מהי מטרת המקבעים והתשובה הינה פשוטה: לקבע עד שנוצרת עצם חדשה ההופכת את כל המוטור סגמנט ליחידה אחת בלתי תיפקודית. כאשר מקבעים בשיטה של 270° דהיינו ללא תוספת שתלים גרמיים לגאטרים הצדדים הרי לא ירחק היום והמתכת תתעייף ותקרוס עם היווצרות תנועה פתולוגית במיקטע האמור להיות מאוחה. תוספת עצם לגאטר אינה מאריכה בצורה משמעותית את זמן הניתוח, ניתן לחסוך בדימום ותחלואה ע"י שימוש באלוגרפט מבנק העצמות ותוספות סינטטיות. למרות חוזקן של המתכות הנמצאות בשימוש כיום, הרי לא ניתן עדיין לוותר על ה-90 מעלות הנוספות.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה