רפואה דחופה

נרקולפסיה כגורם סיכון עצמאי למחלות לב וכלי דם (SLEEP)

נרקולפסיה קשורה לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם ולאירועים קרדיאליים שליליים משמעותיים ללא קשר למספר מחלות נלוות ותרופות, כך על פי מחקרים שהוצגו בכנס SLEEP

נרקולפסיה קשורה לסיכון מוגבר באופן משמעותי למחלות לב וכלי דם (CVD) ולאירועים קרדיאליים שליליים משמעותיים (MACE) ללא קשר למחלות נלוות נפוצות ותרופות המשמשות לטיפול בהפרעת השינה הכרונית, כך על פי שני מחקרים חדשים שהוצגו בכנס SLEEP של ה-Associated Professional Sleep Societies.

כך למשל אחד המחקרים הראה כי אנשים עם נרקולפסיה היו בסיכון גבוה ב-77% למחלות לב וכלי דם וב-82% לאירועים קרדיאליים שליליים משמעותיים בהשוואה לאנשים ללא ההפרעה. החוקרים במחקר הדגישו את הצורך במעקב סדיר אחר מחלות לב וכלי דם בחולי נרקולפסיה.

נרקולפסיה משפיעה על כ-125,000 עד 200,000 אנשים בארה”ב ולעיתים קרובות מלווה במצבים בריאותיים נוספים כמו דום נשימה בשינה, סוכרת ומחלות נלוות אחרות, מה שמעלה ספקות אם הנרקולפסיה עצמה מובילה למחלות לב וכלי דם או שהן תוצאה של מצבים בריאותיים נלווים אלו.

החוקרים השתמשו במאגרי נתונים של IBM MarketScan וזיהו 34,562 מבוגרים עם נרקולפסיה והשוו אותם לקבוצת ביקורת של 100,405 מבוגרים ללא נרקולפסיה. התוצאות הראו סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם ואירועים קרדיאליים שליליים משמעותיים, כולל שבץ, אי ספיקת לב או אוטם שריר הלב ופרפור פרוזדורים, גם לאחר בקרת שימוש בתרופות.

המנגנונים המקשרים בין נרקולפסיה למחלות לב וכלי דם אינם ברורים ודורשים מחקר נוסף. עם זאת, Sleep fragmentation, סימן ההיכר של נרקולפסיה, עשוי לגרום להפרעות בתפקוד האוטונומי ולהגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה