רפואה דחופה

בדיקות אקו-לב במאמץ מסייעות בהפחתת אשפוזים בשל כאבי חזה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה- RSNA)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Radiological Society of North American, עולה כי אקו-לב במאמץ להערכת כאבי חזה בחדר המיון עשוי להביא להפחתת היקף אשפוזים, בהשוואה לשימוש בבדיקת Coronary CT Angiography (CCTA).

לדברי החוקרים, אקו-לב במאמץ לעיתים קרובות נזנח בהערכת חולים הפונים לחדר מיון בשל כאבי חזה חדים. עם זאת, מדובר באפשרות בהחלט סבירה להערכת אחת התלונות הנפוצות ביותר בחדרי מיון. הבדיקה מבוססת על אולטרה-סאונד ומבחן מאמץ, מדגימה את טיב עבודת הלב ומאפשרת לזהות ירידה בזרימת הדם עקב היצרות עורקים כליליים.

החוקרים זיהו 1,958 חולים שפנו לחדר מיון בשל כאבי חזה. הם לא כללו במחקר חולים בסיכון נמוך מאוד עד בינוני למחלה כלילית משמעותית, אלו שאינם יכולים לבצע פעילות גופנית, חולים הסובלים מאלרגיות או אסתמה, חולים עם גישה ורידית או חומר ניגוד לאחרונה וחולים תחת טיפול קליני. המדגם כלל 400 חולים 199 השלימו הערכה באמצעות אקו-לב במאמץ ו-201 השלימו CCTA.

לאחר 30 ימים שיעור הסיבוכים הקרדיווסקולאריים המג’וריים היה נמוך יותר בקבוצת החולים לאחר אקו-לב במאמץ, בהשוואה לאלו לאחר בדיקת CCTA. למרות שהמחקר לא היה בעל עוצמה מספקת לזיהוי הבדלים באירועים קרדיווסקולאריים ורה-וסקולריזציה, התוצאות היו מובהקות סטטיסטית.

החוקרים כותבים כי משמעות הממצאים כי ניתן לשחרר הביתה שיעור גבוה ב-8% של חולים בעקבות בדיקת אקו-לב במאמץ וכאשר מדובר במיליוני חולים, להבדל זה משמעות רבה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Radiological Society of North America

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה