רדיולוגיה

סיכון מוגבר לאוטיזם בקרב אחים (Pediatrics)

אחד מכל חמישה ילדים שיש להם אח או אחות גדולים עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי עלולים להיות מאובחנים גם הם עם ההפרעה, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Pediatrics

במחקר שפורסם ב-Pediatrics, עולה כי אחד מכל חמישה ילדים (20.2%) שיש להם אח או אחות גדולים עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי עלולים להיות מאובחנים גם הם עם ההפרעה. המחקר, בהובלת ד”ר סאלי אוזונוף מאוניברסיטת קליפורניה דייויס, ניתח נתונים של 1605 תינוקות שהיה להם אח או אחות גדולים עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי.

החוקרים חישבו כי שיעור ההישנות של אוטיזם גבוה פי 7 במשפחות שכבר יש להן ילד עם אוטיזם אחד לעומת האוכלוסייה הכללית. כאשר לתינוק היה יותר מאח אחד גדול עם אוטיזם, שיעור ההישנות המשפחתי עלה ל-36.9%. מחקר זה שחזר תוצאות מחקר משנת 2011, שמצא שיעור דומה של הישנות משפחתית.

המחקר מצא הבדלים משמעותיים בהתאם למין ולמוצא האתני. אחים צעירים של נקבות עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי היו בסבירות גבוהה הרבה יותר לפתח את ההפרעה (34.7%) בהשוואה לאחים של בנים עם אוטיזם (22.5%). בנוסף, אחים צעירים זכרים היו בסבירות גבוהה יותר להיות עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי מאשר בנות (25.3% לעומת 13.1%, בהתאמה). שיעור ההישנות של הפרעת הספקטרום האוטיסטי במשפחות לבנות היה 17.8%, בעוד שבקרב מוצאים אתניים אחרים באופן קולקטיבי שיעור ההישנות היה 25%.

הבדלים לפי השכלת האם היו גם בולטים. ההישנות הייתה 32.6% כאשר לאימהות הייתה השכלה תיכונית או פחות; 25.5% עם השכלה אקדמית חלקית; 19.7% עם תואר ראשון ו-16.9% עם תואר מתקדם. היה ניתן לראות השפעה משמעותית רק של ההשכלה של האם, בעוד שההשכלה של האב לא השפיעה משמעותית.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה