רדיולוגיה

שיתוף הפעולה בין האגודה לזכויות החולה, האגודה לסוכרת נעורים והביטוח הלאומי הוביל לצעד משמעותי עבור ילדים המתמודדים עם סוכרת נעורים: חולי סוכרת נעורים עד גיל שש יהיו זכאים לקצבת נכות של 100%, וסוכרתיים


בנוסף, סוכרתיים בגילאים אלו לא יידרשו לעבור בדיקה בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי, אלא רק להעביר סיכום אבחון ע”י מרפאה מקצועית

שיתוף פעולה בין האגודה לזכויות החולה, האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל והביטוח לאומי, הוליד צעד משמעותי בדרך לסיום הסרבול הבירוקרטי בכל הנוגע לכללי הזכאות לקביעת אחוזי הנכות לחולי סוכרת נעורים (סוג 1) וזאת תוך מעורבות פעילה של קבוצת האימהות- “מתוקים גם אחרי גיל 10”.

בישראל חיים כיום אלפי ילדים המתמודדים עם סוכרת נעורים, אשר זקוקים להשגחה ולליווי צמוד מצד הוריהם בכל הנוגע לניהול משטר הטיפולים תובעני, הכולל זריקות מרובות מדי יום, ספירת פחמימות במזונם ואיזון רמות הסוכר בדמם.

עד היום, שיעור הזכאות לקצבת גמלת ילד נכה לחולי סוכרת נעורים (בשל עומס טיפולי על ההורים), עמד על 100% עד גיל 3 ו- 50% לילדים עד גיל 10. בנוסף, לצורך קביעת הזכאות, הסוכרתיים נתבקשו להופיע בפני וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי (ילדים מעל גיל 10 נדרשו עד כה להגיע מידי שנה לוועדה). שיתוף הפעולה הוביל להחלטה פורצת דרך, לפיה סוכרתיים מגיל לידה ועד גיל שש יהיו זכאים לקצבת נכות של 100%, וסוכרתיים בגילאים 6 עד 12 יהיו זכאים לקצבת נכות של 50%, זאת פרט למקרים חריגים במיוחד של חולים הסובלים מבעיות רפואיות מורכבות, שזכאותם תקבע לפי מצבם. כמו כן, סוכרתיים בגילאים אלו לא יידרשו לעבור הערכה בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי, אלא רק להעביר סיכום אבחון, שיינתן ע”י מרפאה מקצועית, או בגיליון שחרור מאשפוז של החולה.

היוזמה צפויה לשפר את איכות חייהם של ציבור הסוכרתיים בעודה מספקת מענה סוציאלי, רפואי ורגשי, בעודה הופכת את התהליך לפשוט וברור ומייתרת את הצורך בהופעת הסוכרתיים בפניי ועדה של הביטוח הלאומי מדי שנה כפי שהיה נהוג עד כה.

שמוליק בן יעקב, יו”ר האגודה לזכויות החולה מסר כי: “ארגוני החולים מכירים היטב את צרכי החולים ויש חשיבות רבה למעורבותם בכל הקשור לזכויות החולים. היוזמה המשותפת הינה צעד נוסף של המוסד לביטוח לאומי בשיתוף ארגוני החולים בתהליך קביעת קצבאות הנכות, בהבנת צרכי החולה ובפישוט מימוש זכויותיהם, תוך הסרת חסמים בירוקרטים. ליוזמה זו חשיבות גדולה, בייחוד בעולם בו אנו חיים, בו חולים אינם מודעים לזכויותיהם ונאלצים לא פעם להוציא מכיסם כספים ולהסתייע בשירותים שונים למימוש זכויותיהם”.

מדי יעקבזון, מנכ”לית האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל JDRF : “האגודה פועלת במשך שנים רבות על מנת לשפר את התהליכים מול גופים ממשלתיים וציבוריים ביניהם, ביטוח לאומי וזאת על מנת למצות את זכויות הסוכרתיים באופן מלא ומקיף. אנו מודים ללימור לוריא, לצוות אגף הנכויות ולצוות הלשכה הרפואית של הביטוח הלאומי, על הנכונות והפתיחות להקשיב לנציגי הסוכרתיים, להבין את המשמעויות של העומס המוטל על ההורים ולפעול לשינוי המצב הקיים”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה