רדיולוגיה

המרכז הרפואי אסף הרופא עבר בהצטיינות את מבדק ההסמכה הבינלאומי היוקרתי לאיכות ובטיחות ברפואה, מטעם ארגון ה-JCI

המרכז הרפואי אסף הרופא הצטרף לשורה של בתי חולים מובילים בעולם, הזכאים לתו תקן בינלאומי בזכות איכותיות ומקצועיות הטיפול המתבצע בהם וכן עבר בהצטיינות גם את המבדק האקדמי, המעיד כי הוא עומד בדרישות ארגון ה-JCI בתחומי האקדמיה והמחקר.

מנהל המרכז הרפואי, ד”ר בני דוידזון: “הסמכה זו מעידה כי העבודה המתבצעת כאן נעשית במקצועיות, במסירות ותוך מחוייבות להענקת הטיפול הרפואי הטוב ביותר”

המרכז הרפואי אסף הרופא מצטרף לנבחרת איכותית של בתי חולים בעולם, המוסמכים בתקן ה-JCI הבינלאומי לאיכות ובטיחות ברפואה. במהלך חודש פברואר בחנו נציגי ארגון ה-JCI לעומק את נהלי העבודה במרכז הרפואי, שוחחו עם הצוותים הרפואיים וביצעו בדיקות קפדניות בקמפוס אסף הרופא. התוצאה: המרכז הרפואי אסף הרופא זכאי לתן התקן היוקרתי והמחמיר “מוסמך איכות ובטיחות”, המאשר כי הוא עומד בסטנדרטים המחמירים ביותר ופועל על פי הנהלים הרפואיים המעודכנים ביותר הקיימים כיום בעולם הרפואה.

“מדובר ברגע היסטורי ומרגש, המהווה הכרה בעבודה המתבצעת כאן מדי יום ביומו על ידי צוות עובדים מקצועי ומסור”, אמר מנהל המרכז הרפואי, ד”ר בני דוידזון, “הסטנדרטים על פיהם נבחן המרכז הרפואי, נקבעו על ידי טובי המומחים בתחום הבריאות, ועמידה בסטנדרטים האלו לא רק מציבה אותנו בשורה אחת עם המרכזים הרפואיים הגדולים בעולם, אלא מעידה כי העבודה המתבצעת כאן נעשית במקצועיות, במסירות ותוך מחוייבות להענקת הטיפול הרפואי הטוב ביותר למטופל. ברצוני להודות לצוות העובדים של אסף הרופא, העושה ימים כלילות בעבודת קודש למען הצלת חיים ותוך הקפדה על נהלי עבודה תקינים ובטיחותיים – הישג זה רשום בראש ובראשונה על שמכם”.

בנוסף לתו התקן לאיכות ובטיחות ברפואה, קיבל המרכז הרפואי אסף הרופא גם הסמכה אקדמית, המעידה כי עמד בדרישות ארגון ה-JCI בתחומי אקדמיה ומחקר. במרכז הרפואי בתי ספר בתחומי רפואה שונים ופעילותו האקדמית הענפה, יחד עם המחקרים הרבים המתבצעים בו, הפכו אותו למרכז הרפואי השלישי בישראל וה-22 בעולם כולו הזוכה להסמכה אקדמית יוקרתית זו.

בתי החולים בישראל מחוייבים בקבלת תו תקן בכדי לקבל רשיון ממשרד הבריאות להמשך פעילותם וארגון ה-JCI (Joint Commission International), מהגדולים בעולם בתחום זה, נבחר על ידי משרד הבריאות לביצוע הסמכה זו, שבבסיסה ניצבת תפיסת העולם לפיה המטופל נמצא במרכז וכל משאבי הארגון נבנים סביבו כשהם משתפים ביניהם פעולה באופן ממוקד ויעיל.

במהלך המבדק, שנמשך חמישה ימים וכלל כ-1,300 סעיפי בקרה ב-14 קטגוריות שונות, נבדקו פרמטרים שונים, ביניהם נהלים והנחיות, סקירת תיקי מטופלים ומסמכים, ראיונות עם מטופלים ובני משפחתם, תצפיות וסיורים, ראיונות עם עובדים, בדיקת רשומות רפואיות ובקרת תיקי עובדים. הבדיקה התבצעה לאורכו ולרוחבו של הארגון, החל מההנהלה הבכירה, דרך הצוות הרפואי וכלה באנשי התפעול והמשק.

המבדק מבוצע אחת לשלוש שנים ע”י צוות אובייקטיבי של חמישה סוקרים מטעם ארגון ה-JCI ומתבצע בשיטת ה-Tracer Methodology, באמצעותה מעריכים תהליכים קליניים וארגוניים. הבדיקה מתחלקת לשתי בדיקות שונות:

Patient Tracer – בחירת מטופל ומעקב אחר הטיפול שניתן לו בכל התחנות שבהן עבר במהלך אשפוזו (קבלת חולים, מלר”ד, דימות, מעבדה, חדר ניתוח, התאוששות, מחלקה וכו’).

System Tracer – בחינת הטיפול בתחום כמו מניעת זיהומים בכל האתרים בבית חולים.

“ההכרה במרכז הרפואי אסף הרופא כזכאי לתו תקן בינלאומי לאיכות ובטיחות ברפואה היא שיאו של תהליך שהחל לפני כשלוש שנים”, אמרה סגנית מנהל המרכז הרפואי, ד”ר ארנה טל, שהובילה את ההכנות למבדק, “במהלך תקופה זו נרתמו כל  עובדי המרכז הרפואי לטובת המבדק ויחד, בעבודה משותפת, הצלחנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו ולהפוך את אסף הרופא למרכז רפואי איכותי יותר, מקצועי יותר ובטוח יותר. כאחד מהמרכזים הרפואיים הותיקים בישראל, אנו גאים להצטרף לרשימה המכובדת של בתי חולים בישראל ובעולם הזכאים לתו תקן יוקרתי זה”.

“תו תקן זה הוא נדבך נוסף בפעילות היומיומית המתבצעת במרכז הרפואי אסף הרופא, אולם אין בכוונתנו לעצור כאן, אלא להמשיך במחויבות שלנו לאיכות ומצויינות הטיפול הרפואי שאנו מעניקים לכל הנזקקים לכך”, סיכם מנהל המרכז הרפואי ד”ר דוידזון, “ההכרה אמנם חשובה, אולם התהליך עצמו חשוב יותר וכעת, משעברנו אותו, אנו מביטים קדימה לעבר התהליכים הבאים, שיגרמו לנו להעניק טיפול טוב יותר למטופלים שלנו”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה