מחנכי סוכרת

עליות מהירות של אינסולין לאחר ארוחה קשורות ליתרונות קרדיו-מטבוליים (eClinicalMedicine)

עליות מהירות של אינסולין לאחר ארוחה קשורות ליתרונות קרדיו-מטבוליים ארוכי טווח, כולל שיפור בתפקוד תאי בטא וסיכון נמוך יותר להתפתחות טרום-סוכרת או סוכרת, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-eClinicalMedicine

עליות מהירות של אינסולין לאחר ארוחה קשורות ליתרונות קרדיו-מטבוליים ארוכי טווח, כולל שיפור בתפקוד תאי בטא וסיכון נמוך יותר להתפתחות טרום-סוכרת או סוכרת, בניגוד לחששות שהועלו בעבר באשר להשפעות שליליות של מצב זה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-eClinicalMedicine, חלק מ-The Lancet Discovery Science.

“ישנה תפיסה רווחת כי רמות אינסולין גבוהות הן דבר רע, ולפעמים ממליצים לחולים להגביל את תנודות האינסולין שלהם לאחר הארוחה”, אמר המחבר הראשי של המחקר, והוסיף “במחקר שלנו הראנו כי תגובה חזקה של הפרשת אינסולין לאחר אתגר גלוקוז, לאחר התאמה לרמות הגלוקוז, קשורה דווקא רק להשפעות מטבוליות מועילות”.

בעוד שרמות האינסולין עולות לאחר צריכת מזון במצב תקין, כמה מחקרים הראו כי עליות מהירות וחדות ברמות האינסולין, במיוחד לאחר ארוחה עתירת פחמימות, קשורות למצב אנבולי התורם לעלייה במשקל ולתנגודת לאינסולין. מחבר המחקר הוסיף כי “ככל שהמודעות הציבורית לספרות זו גדלה, יותר ויותר מטופלים הראו דאגה מהאפשרות שרמות האינסולין שלהם גבוהות מדי, ויש בלבול רב לגבי הפיזיולוגיה של ההשפעות הללו”. עם זאת, מחקרים אחרים הראו שההשפעות של עליות אינסולין חשובות בהתייחסות לגורמים בסיסיים, בין היתר, רמות גלוקוז בסיסיות לפני ארוחה.

לכן, מחברי המחקר הציעו כי הערכה מתאימה יותר היא להשתמש בתגובת אינסולין מתוקנת לרמות הגלוקוז, כלומר, מדידת הפרשת אינסולין ב-30 דקות לאחר אתגר גלוקוז הניתן דרך הפה, ביחס לרמות הגלוקוז הבסיסיות.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה