מחנכי סוכרת

אבחנה של סוכרת מלווה בסיכון מוגבר לסרטן שד בנשים מבוגרות (Front Endocrinol)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Endocrinology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אבחנה של סוכרת מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של סרטן שד בנשים בארצות הברית, עם עליה משמעותית בסיכון למחלה הממארת לאחר גיל 52 שנים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין אבחנה של סוכרת ובין הסיכון לסרטן שד בקרב נשים מבוגרות בארצות הברית, תוך הערכת ההשפעה של מדד מסת גוף, גיל וגזע על הקשר.

מחקר החתך כלל 8,249 נשים שלקחו חלק בסקר NHANES (או National Health and Nutrition Examination Survey). סוכרת סווגה כסוכרת מסוג 2 וטרום-סוכרת, כאשר שני המצבים הוגדרו על-פי הנחיות ה-ADA משנת 2014. ניתוח סטטיסטי הושלם להערכת הקשר בין סוכרת ובין הסיכון לסרטן שד.

בנשים עם סוכרת תועד סיכון גבוה ב-51% לאבחנה של סרטן שד (יחס סיכויים של 1.51, רווח בר-סמך 95% של 1.00-2.28). מניתוח סטטיסטי עלה כי הייתה השפעת סף לסיכון להופעת הממאירות בגיל 52 שנים. באופן ספציפי, הסיכון לסרטן שד יחסית נמוך לפני גיל 52 שנים, אך עולה משמעותית לאחר סף גיל זה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר מובהק סטטיסטית בין אבחנה של סוכרת ובין סיכון מוגבר לסרטן שד בנשים מבוגרות. עוד זוהה סף גיל, כאשר הסיכון לממאירות עלה משמעותית לאחר גיל 52 שנים. ממצאים אלו מדגישים את החשיבות של טיפול בסוכרת, שמירה על מדד מסת גוף בטווח התקין והערכות סיכון תלויות-גיל להפחתת הסיכון לסרטן שד.

Front Endocrinol (Lausanne). 2023 Jun 21

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה