מחנכי סוכרת

האם לטיפול במעכבי SGLT-2 השפעה על הסיכון לשברי ירך בקשישים? (Geriatr Gerontol Int)

במאמר שפורסם בכתב העת Geriatrics & Gerontology International מדווחים חוקרים מיפן על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול במעכבי SGLT-2 אינו מעלה את הסיכון לשברי ירך בקשישים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים קודמים מצאו כי טיפול במעכבי SGLT-2 מלווה בסיכון מוגבר לשברים, אך קיימת מחלוקת רבה בנושא. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הסיכון לשברי ירך לאחר טיפול במעכבי SGLT-2 תוך תקנון לגורמים העשויים להשפיע על הסיכון לשברים.

מחקר מקרה-ביקורת זה כלל חולים מאושפזים בין ינואר 2018 ועד דצמבר 2020. החוקרים התמקדו בחולים בגילאי 65-89 שנים אשר קיבלו מרשם לטיפול במעכבי SGLT-2 לפחות פעמיים. קבוצת המקרים כללה חולים עם שברי ירך וקבוצת הביקורות כללה חולים ללא שברי ירך, אשר הותאמו ביחס 1:3 לפי מין, גיל, סיווג גודל בית החולים ומספר תרופות נלוות לאיזון סוכרת.

לאחר התאמה, החוקרים זיהו 396 מקרים ו-1,081 ביקורות.

מהנתונים עולה כי לא תואר סיכון מוגבר לשברי ירך בעקבות טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 (יחס סיכויים מתוקן של 0.83, רווח בר-סמך 95% של 0.55-1.26). בנוסף, החוקרים לא זיהו סיכון מוגבר משנית לטיפול במעכבי SGLT-2 גם בניתוח שלקח בחשבון מתן הטיפול בשילוב עם תרופות אחרות לאיזון רמות הסוכר בדם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שממצאי המחקר אינם מעידים על סיכון מוגבר לשברי ירך עם טיפול במעכבי SGLT-2 בקשישים, לאור מספר המשתתפים המוגבל יש לנקוט משנה זהירות בפירוש הממצאים.

Geriatr Gerontol Int. 2023 May 4

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה